ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Baka baka kaka

Publicerad 2010-08-20 11:36:02 i Allmänt,

vem ska kakan smaka??
Hade lovat Tyra att vi skulle baka idag och när jag sa det imorse så tyckte hon att detta skulle ske direkt.
Så 8,15 tvättades händerna och vi började röra ihop en vetedeg. Tilea var inte helt nöjd med att henne morgonmys bara försvann sådär för att syrran ville baka utan hon morrade ilsket från babygymmet. Upp med lillloppan i babybjörnen med ansiktet framåt och helt plötsligt var vi 3 bagare:)
Det mättes och rördes och saltades och sockrades och helt plötsligt så låg där en helt perfekt deg redo att jäsa till dubbel storlek. Vi sa godnatt till degen och la oss för att kolla på barnprogram tills äggklockan ringde.
In och tvätta händerna igen och sen började det roliga. Tyra fick en egen bit deg och det bakades för fullt:) 
Några av dom blev superfina och placerades i formar sen var där ju en del av vetedegen som fick utstå det mesta och såg helt grotesk ut så han matade vi herr slaskhink med....sorry Tyra men det såg inte mumsigt ut någonstans:)
Av min del av degen så bakades det kanelbullar, Vegabullar och russinbullar. Smask säger jag...undra hur många points där är i en. Helst vill man ju provsmaka alla sorterna men får väl nöja mig med 1 så att inte vågen hånskrattar åt mig på måndag.


(Okej jag vet att vissa blev liiite mörka men dom smakade lika bra ändå hehe)

Så vad händer denna helgen då?
Till att börja med så måste ju nämnas att det är en stor händelse för en gammal Vallåkrabo denna helgen.
Det är dax för Vallåkraträffen och byn invaderas av folk från alla håll och kanter. Gatorna blir svarta av allt slirande och det hörs dunka dunka typ hela natten. Själv har jag alltid struntat stort i bilarna utan vi tjejer har gjort oss fina och hängt på campingen för att träffa killar. Hehe gamla goda tider det, som är just det GAMLA goda tider. Nu sitter man här lycklig, gift, mamma till 2 underbara flickor i vårt lilla slott...skulle inte byta bort det jag har för nått i världen.
Men man blir lite nostalgisk just denna helgen på året:)

Sen är det ju även en annan MYCKET viktig händelse denna helgen.
På söndag firar jag och Daniel pappersbröllop:)

Japp gift kvinna har man varit i 1 år....shit var tog denna tiden vägen?
Visst har det varit tufft vissa tider och vi har hunnit med massor bara under detta året men vi håller ihop fortfarande hehe och jobbar på vårt förhållande.
Hur tufft vi än har det så vet jag att Daniel är den jag vill bli gammal med och leva tillsammans med tills döden skiljer oss åt.
Tänk den dagen vi firar atombröllop hehe...fast den lär ni nog inte få läsa om i bloggen;)


1 år - Pappersbröllop
2 år - Bomullsbröllop
3 år - Läderbröllop
4 år - Blomsterbröllop
5 år - Träbröllop
6 år - Sockerbröllop
7 år - Ullbröllop
8 år - Bronsbröllop
9 år - Pilbröllop
10 år - Tennbröllop
11 år - Stålbröllop
12 år - Silkebröllop
12,5 år - Kopparbröllop
13 år - Knypplingsbröllop
14 år - Elfenbensbröllop
15 år - Kristallbröllop
20 år - Porslinsbröllop
25 år - Silverbröllop
30 år - Pärlbröllop
35 år - Korallbröllop
40 år - Rubinbröllop
45 år - Safirbröllop
50 år - Guldbröllop
55 år - Smaragdbröllop
60 år - Diamantbröllop
65 år - Krondiamantbröllop
70 år - Järnbröllop
75 år - Atombröllop

(info hämtat från http://www.dn.se/mat-dryck/reportage/brollopsjubileum-1.776098 )

Sen imorgon blir min mormor 78 år:)
Så vi ska ut till min söta goa bullmormor och äta tacos. Hur coolt är inte det liksom att en 78-åring bjuder på tacos på sin födelsedag.

Aj aj kramp i fingrarna som förmodligen bara kan botas av en smarrig hembakad kanelbulle med ett glas kall mjölk;)
Trevlig helg gott folk för hmmm ni har väl inte missat att pssst det e FREDAG!!!!!
Tjatkärring jag vet men det retar alltid någon;)

Slänger in  2 fina bilder från igår:)




Titt uuuut :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela