ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

En snabbis igen

Publicerad 2010-08-18 10:33:19 i Allmänt,

Detta får bli ett snabbt litet inlägg för jag har precis skrivit ett superlångt mail så fingrarna protesterar och är trötta.
Har träffat en tjej på nätet som bor utanför Landskrona som har en dotter född augusti-08 och en dotter född i april-10 och nu har vi börjat "brevväxla". Det är riktigt kul att prata med henne för man ser ganska mycket likheter på ens liv när man har barn i samma ålder.

Idag bjuds det på samma härliga höstväder som igår med rejäla skurar. Men tydligen får man inte kalla det höst än för det är alldeles för varmt.
Har absolut ingen aning om vad vi ska hitta på idag. Brukar alltid hitta något kul att göra. Annars har Tyra rummet fullt med nya leksaker som hon fick av nästkusin Bastian igår.
Snacka om det var julafton för hennes del. Heidi ringde och frågade om jag ville ha Fisher Price leksaker till barnen och det tackar man ju verkligen inte nej till. På med en kanna kaffe så fick vi trevligt besök av Kusin Vitamin och sötaste Bastian. En soppsäck full med lekplats, garage, bondgård, bilar, gubbar och djur till Little Peolpe serien packades upp i tjejernas rum. Tyra sa tack och gav Bastian en STOR kram. Sen busades det på för fullt, helt otroligt hur fint dom 2 kan leka fast det skiljer 3½ år.
När dom gick hem trodde jag och Daniel att vi skulle få en lugn kväll framför tv:n men det hade Tyra inte en tanke på. I sängen och upp ur sängen, fram och tillbaka mellan Tyras säng och tv:rummet. Många steg blev det på stegräknaren kan jag säga. Där fick vi för att vi sa att det är aldrig några problem när hon ska nanna;)
Långt om länge knoppade dock loppan in men då var ju jag ännu tröttare och kröp ner i en renbäddad säng och somnade nog direkt. Hur härligt är det inte att krypa ner mellan rena sängkläder som doftar underbart av sköljmedlet. Jag har sovit gott hela natten och bara vaknat när Tilea ville äta och när Tyra kom in med täcket, kudden och snutten under armen. Söte göte då:)
Nä nu börjar snart mitt älsklingsprogram och barnen sover förmiddag så jag ska nog bre mig ett par hemmabakade skorpor och blanda lite hemmakokt saft och mysa i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela