ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Kaos i paradiset

Publicerad 2010-08-02 08:31:54 i Allmänt,

Måndag morgon och här sitter vi i helgens röra. Vi har sen några veckor tillbaka bestämt oss för att göra vårt extra tv-rum till ett gemensamt sovrum/lekrum till barnen och ha de små rummen som tvrum och kontor.
Dock var ju min tanke att detta skulle ske typ när Tilea var ett halvår men nope min Mr Intensiv tyckte att detta skulle ske redan nu. Han la fram sina bästa argument om varför det skulle ske just nu och till sist gick jag med på det. Vi började med att tömma Tileas rum och "lyfte" in vår bäddsoffa som väger ton, därefter åkte tv snabbt ner och bord och matta fick en ny placering. Och sen kunde jag börja dekorera med tavlorna och mina gipsmagar. Måste säga att rummet blev kanonmysigt och tur är väl det eftersom det är jag som brukar åka in där när intresset delar sig för tv-programen:)
Vi tog en tripp ut till Ikea och Bauhaus och inhandlade allt det som vi behövde för att fixa och dona. Som vanligt slank det ju ner en del som inte var planerat, dock inget dyrt men nu kan jag påbörja lite andra projekt som jag skulle vilja ha klart innan dopet. Det är perfekt att ha dopet som en deadline för då får man verkligen saker gjorda i raketfart.
Och med tanke på de få dagarna kavr innan vår deadline så borde jag sätta på min turboknapp och börja pyssla här hemma. Vet ju en lite dam som kommer älska sitt nya stora rum.
Dock vet jag knappt vilken del jag ska börja i:)

Kommentarer

Postat av: CiliaH

Publicerad 2010-08-02 09:18:28

Hihi, vi sprang hur länge som helst på Bauhaus och gjorde av med en halv förmögenhet på lampor! Men jäklar vad bra det blev :)



KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela