ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

What to do today??

Publicerad 2010-08-24 09:09:09 i Allmänt,

Sitter och slappar lite framför tv:n och försöker komma på vad vi ska göra idag. Jag måste nog faktiskt ta en sväng ut till Väla även om det inte är det ultimata för att underhålla barnen. Men jag MÅSTE verkligen hitta en bikini för på söndag börjar jag och Tilea babysimmet. Ska bli så himla mysigt att få göra detta med henne. Bara en sak som stör mig och det är att Daniel typ inte kommer följa med så det blir inga foto alls på Tilea när hon badar. Får se om jag kan få någon att följa med någon av gångerna för jag skulle ju verkligen vilja ha kort även på denna loppan i poolen<3
Igår tog jag in några av våra ouppackade kartonger från förrådet och sorterade. Där var en hel del kläder som jag kommer kunna använda väldigt snart. Något kilo till neråt så att man inte ser ut som en muffins så har jag snart ganska många byxor att dra på mig.
Sen hittade jag en hel del som Tilea snart kommer kunna använd och en underbart söt skaljacka som hon kommer kunna ha i höst/vinter. Tyra fick den av gamlemormor i julklapp det året hon föddes men den var för stor så den blev aldrig använd så nu får lillasyrran ha den. Sen hittade jag dom små små söta badtrosorna som Tilea ska ha på sig på söndag. Och dom är precis så himla söta som jag minns dom.
Fattar inte hur vi kan ha så många lådor kvar att packa upp och inte ha någon plats för grejorna när vi har skaffat en större bostad...någon som kan ge svar på det???
Det är inte så heller att vi köpt en massa nya grejor heller för pengar är bara till för att landa en kort stund på kontot för att sen lämna oss i stor sorg igen. Dahh vet ni man kan inte jobba sig rik i detta landet. Daniel har jobbat sjukt mycket förra månaden och fick en ruggigt bra lön innan skatt, men då får man ju givetvis skatta så mycket så inte blev det många tusenlappar mer än vad vi brukar ha. Och självklart var detta en sån månad då alla stora räkningar kommer så pengarna kommer vinka fint bye bye denna månaden också.
Man skulle f*n vunnit lite pengar, men det händer ju bara dom som redan har ett överskott på kontot så inte behöver jag börja fundera vad man skulle lagt en stor fet vinst på.

Nä nu ska jag lägga all min uppmärksamhet på stora loppan som har en busblick utan dess like. Rädda det som räddas kan när hon är på bushumör:)

Förresten tror ni att man får kalla det för höst nu? För inte tycker jag att det är så himla varmt längre ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela