ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Aj aj aj

Publicerad 2010-08-25 23:07:43 i Allmänt,

Sitter med huvudvärk, ont i nacken och känner mig lite frusen....nänänä har inte tid att bli sjuk nu för i helgen är det ju dax för både kräftskiva och babysim. Borde nog ta 2 panodil och krypa in till mannen men det känns så mysigt att sitta uppkrupen här i soffan under täcket och höra hur det blåser ute. Jag gillar hösten för då är inomhusmys mer än tillåtet, ja nästan ett måste i mina ögon. Det enda som känns lite jobbigt är ju just det här att vi inte fått någon plats på dagis till Tyra och jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas underhålla båda mina tjejer 24-7 varje dag nu när det inte är vidare kul att vara ute och leka. Tilea är superduperduper mammig och vill helst sitta som ett frimärka på mig. Hon vill helst att hon och jag sitter och myser i soffan och jollrar tillsammans. Lilloppan "snackar" massor nu och är verkligen imponerad av sin egen stämma. Detta är dock inget intresse som delas av storloppan utan hon vill ha bus bus bus, rita, busa lite till, leka med lera och busa ännu mer. Hmm tror ni att jag kan få igenom det så att jag kan få bli klonad??
Eftersom inte båda tjejerna alltid kan bli nöjda så blir det en hel del gnäll vilket gör mig så sjukt trött i huvudet och ibland känner jag mig så uppgiven och som världens sämsta mamma eftersom jag inte kan göra båda mina barn nöjda. Sen att jag slutat amma och gått ner sjukt massor i points gör ju inte heller saken lättare....mitt tålamod är på minus och jag har nog lite sockerabstinens.
Ialla fall min dag började idag 5,30 då Tilea började jollra för fulla muggar. Efter en del försök att få henne att somna om så gav jag upp och gick ut för att slappa framför tv:n. Hade en förhoppning om att kanske skulle loppan somna om då, men NÄ. Ihhhhhh Ahhhhh lol al dah bob hehe dah ihh....det är helt underbart att höra henne snacka men INTE så tidigt på morgonen. Så när Tilea till sist bestämt sig för att somna och jag la mig till rätta på soffan för att slumra lite då var det dax för Tyra att vakna så ingen mer sömn för fru Persson inte.
Barnen testade mina gränser till max och gnällde och hade sig.
Till sist bestämde jag mig för att när Tyra hade vaknat från sin vila så skulle vi dra till Busfabriken så hon fick busa av sig lite. Detta är något som jag sett som en omöjlighet för mig att göra själv med mina 2 små tjejer så detta var ett stort steg och test för mig.
Det gick skitbra kan jag säga. Barnen skötte sig exemplariskt och vi hade det supermysigt tillsammans. 2 timmar och 15 minuter var vi där innan vi begav oss hemåt igen.
Vi hann innanför dörrarna på slottet innan det var dax för dom att börja gnälla igen. Tilea rullade över på mage hela tiden i babygymmet och blev hela tiden skitsur för att hon låg på mage så jag sprang bara och vände på henne hela tiden. Tyra ville ha kaka, glass eller macka vilket inte var ok eftersom hon börjat med att småäta skit innan vi ska äta middag och sen när det är dax att äta så vill hon inte ha mat. Hon har blivit ganska smal och då var det inte mycket att ta av innan så jag försöker vara jättenoga med att hon får i sig bra mat. Och eftersom hon inte fick något av det hon ville så gnällde hon för det....då kan jag säga att det blev för mycket. Jag satte mig rakt ner på köksgolvet och började gråta...kände mig så himla kass och hjälplös. Vet ni vad som hände då...jo Tilea slutade gnälla och Tyra kröp in i min famn och torkade tårarna på mig, pussade och kramade mig och gav mig sin snutte....gullungarna mina som jag hjärtar er!!!
Det var precis det jag behövde för att orka resa mig och vara den mamma jag vill vara.
Middagen lagades och vi åt tillsammans. Sen in med barnen i badkaret så dom fick busa lite till och sen lite mys framför Maaooo och Kaka (Katten Findus och hönorna). Sen var det dax för lillan och nanna och då hade hon inte träffat pappsen på hela dagen. Som tur e så har vi lyxen att få njuta av honom lite extra denna helgen då han tagit ledig på både fredag och måndag. Så om vädret tillåter blir det en sväng till malmö på fredag.
Nä nu skriker kudden så högt efter mig så jag är rädd att Tyra ska bli väckt;)

Godnatt världen!!!!

Kommentarer

Postat av: kusin vitamin

Publicerad 2010-08-26 00:08:15

Alla har sådana dagar, tro mig!! Men du är en jätte bra mamma, men glöm inte att du e männsklig med! Snart e tjejerna så stora att du kan få lite egentid o andas ut. Finnns om du behöver mig. Kramar

Postat av: CiliaH

Publicerad 2010-08-26 09:13:35

Klart att det inte är lätt alla gånger, det är det inte här heller trots att jg inte har så tätt mellan mina. Jag bröt ihop i söndags över all planering med körningar till fotboll och hockey som krockar och då satte sig både Emma och Filip med mig och sa att det är lugnt, går det inte så går det inte utan då tar vi bussen och om det inte heller funkar får vi ju överleva utan träning den dagen, det är inte ditt fel mamma vi vet att du gör vad du kan. Underbara ungar!

Shit vad jag babblar! Tror vi behöver ses men nu var jag dålig igår och har fortfarande ont i halsen så det får vänta till nästa vecka :)Måste ju cykla ut till er nu snart!



KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela