ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Utvecklingsfas på g???

Publicerad 2010-08-17 16:46:23 i Allmänt,

Kan det vara så att Tilea kommit in i en rejäl utveclingsfas? Jag tror faktiskt det för det är en ganska gnällig tjej jag har just nu. Helst vill hon att mamma ska bära runt på henne hela tiden och prata hela tiden med henne. Fast lika arg som denna lilla bestämda donna kan vara lika charmig kan hon vara när hon numera joddlar och flinar stort till mig. Snackar gör hon ocså för fullt på sitt egna lilla vis och det är så härliga ljud att lyssna på:)

Men sen fungerar ju amningen inte alls som den ska så det kan ju klart också vara en orsak varför hon inte är på sitt bästa humör längre. Ersättning ges vid fler och fler tillfällen så tyvärr är jag nog inte ammandes mycket länge till. Kämpar på men oftast så verkar hon hungrig igen efter knappt en halvtimme och aldrig att hon släpper bröstet och verkar mätt och nöjd utan hon är nästan alltid kinkig så att jag behöver ge henne nappen. Dahhh att det ska vara så jobbigt det här med amning.
Men så länge Tilea blir mätt och växer så borde det ju kvitta var hon får sin mat ifrån...fast det gör ont långt in i hjärtat och jag har svårt att bara släppa det och bestämma mig för att bara ge ersättning. Detta är ju vårt sista barn och jag ville så himla gärna amma tills hon var 6 månader.

Igår fick Tilea sina första sprutor. Ajajaj tyckte lilla madame. Men som tur var så är ju mammas famn den bästa att krypa in i när man är ledsen så det var bara till att mysa in där och snyfta och bara bli tröstad. Hela mammas uppmärksamhet fick hon också för storasyster hade blivit lämnad hos farmor och farfar för att slippa se lillasyster bli ledsen. Sen hade jag några ärenden i stan så dom passade jag på att göra när det bara var en liten med.
Har ett nytt projekt på gång som jag anmält mig till, så nu får vi se hur det går med det. Det är som när jag började viktväktarna att jag är inte riktigt redo att skriva ut vad det nu är jag sysslar med för först vill jag se hur det går...men jag kommer skriva och berätta senare...LOVAR!!!

När jag kom och skulle hämta Tyra så låg hon och nannade. Farmor skämdes och erkände att Tyra lärt sig en dum sak av henne. När farmor gått ut på balkongen för att röka så hade Tyra klättrat upp i soffan, knackat på rutan och stått med en krita i munnen och "rökat" hon också. Aldrig hade svärmor släkt sin cigarett så snabbt och skyndat in och tyckt det var jättepinsamt....mmm dom snappar upp snabbt dom så busarna. Så nu har vi en liten "rökare" här hemma.


Nä får passa på att städa undan lite här hemma och fixa det sista med kvällsmaten medans tösrena är lugna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela