ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Babbel babbel

Publicerad 2010-02-04 10:20:32 i Allmänt,

Idag har jag en sån där dag då man bara ser allting med andra ögon. Ser så himla negativt på mig själv just nu och är så trött på att göra det.
Just nu fokuserar jag så mycket på att
Jag är inte:
*smal nog
*snygg nog
*smart nog
*tillräckligt rolig
*har inte tillräckligt många vänner
*känner att jag klär mig tråkigt
*känner mig inte som den person som jag vill vara
ja ni vet....inte många positiva tankar om mig själv och det vill jag ändra på. Jag har alltid varit sån här och är trött på det. Vill kunna titta mig i speglen och vara glad för det jag ser. Känna att jag faktiskt förtjänar allt bra som händer mig och att inget dåligt måste hända för att allt är för bra.
Nä nu får det allt bli ändring på detta. Ska börja tänka positivt om mig själv för om man mår bra med sig själv så känner man sig fin och då blir man vacker:) så hör ni det världen..NU SKA JAG BLI VACKER ;)
jag måste inte bli det i era ögon men för mig själv ska jag bli tillräckligt bra, fin och duga och förtjäna att vara så lycklig som jag faktiskt kan vara om jag bara tillåter mig det.
För jag har världens finaste familj och så himla många roliga saker framför mig. Jag är lyckligt lottad om jag som sagt bara tillåter mig att glädjas fullt ut åt det.
Hmm vad jag babblar...men det är ju faktiskt därför jag började blogga igen, för att kunna skriva vad jag vill för min egen skull och just idag känner jag för att babbla av mig om alla mina negativa tankar.
Ibland måste man se det i skrift för att få en ändring på saker och ting och för min börjar det NU:-D

Kommentarer

Postat av: CiliaH

Publicerad 2010-02-04 12:37:50

Gumman, du är jättefin och jag tycker jättemycket om dig och är glad över att ha blivit din vän. Jag har inte heller en massa vänner men de jag har älskar jag. Kom nu hit och fika en dag med dig (inte imorgon för då åker jag till Stockholm med mannen) så vi får myst!



KRAM

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-02-04 16:36:22

Älskar dig, vännen!! and you know it!!!!

Postat av: Emma

Publicerad 2010-02-05 12:24:54

Jag tycker att du är jättefin, jättesnäll och ganska underhållande =D



Behöver man många vänner egentligen?

Jag har ganska många kompis men få vänner och det är så jag vill ha det. För det är för dessa få vänner som jag delar allt med. Mina kompisar behöver jag inte överhuvudtaget.



Finns faktiskt något som heter livscoach (eller hälsacoach?) som ska vara superbra! Känner en som går till en sån och pratar då och då och coachen hjälper henne att se det positiva i hennes vardag m.m. Hon tycker att det har gett henne så himla mycket! kanske vore något för dig? Sen har du ju en hel del hormoner som kryper i kroppen nu också, så dom gör det ju inte lättare.



Många kramar till dig från mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela