ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Det sparkar vi på

Publicerad 2010-01-20 10:11:07 i Allmänt,

Det är så mycket som jag tänkt skriva men när kvällen väl kommer är jag så trött så det blir liksom inget. Men nu spelas R.S så lillan sover och då passar jag på att uppdatera.
Igår var en hemmadag med bus och pyssel. Jag kände mig rastlös så jag bestämde att vi skulle baka. Fram med alla ingredienser och sen sattes det igång. Det blev ett nytt recept på minimuffins med äpple och russin i. Tyra var en god hjälpreda som både mätte upp och blandade. Och att sen få hålla elvispen var ju ett hedersuppdrag som hon tyckte skulle belönas med att få kladda lite efteråt. Så när smeten var i formarna tog Tyra över:)


För henne var detta rena lyxen för det är verkligen inte ofta hon får smaka något som är sött förutom frukt. Vi är  ganska så stränga när det gäller den biten eftersom vi vill vara rädda om hennes tänder och kropp. Vi tycker inte att hon har något behov av sötsaker än och hon blir precis lika lycklig när man sätter sig ner med henne och käkar tex. banan. Men igår fick det lyxas till.
Så för att inte muffinsen ska ätas upp av oss så blir dagens grej att ta en promenix när Tyrisen vaknat och svänga in om till gamlemormor och skänka dom till henne.
Annars idag blir det nog till att bara vara hemma och mysa. Jag är så himla sjukt trött hela tiden. Har precis börjat ta järntabletter så snart kanske man inte vandrar runt som en zoombie.
Imorgon blir det en sväng in till Angelica och Amir för att fira deras födelsedagar. Ska bli najs att träffa alla mammor med småttingar igen. Går alldeles för långt mellan gångerna numera.

Jo sen har jag ju glömt att berätta att på fredag firar jag och Daniel 5 månader som married och det ska vi fira på lördag genom att åka till Ängelholm och gå på restaurang och kolla på Avatar i 3D. Natten ska spenderas på hotellet där vi firade vår bröllopsnatt.
Detta är första gången som vi har barnvakt över natten så det är ganska nervigt men vi kände att detta var sista chansen vi har att göra något bara vi två innan hela vårt liv uppfylls av hus och barn. Kommer bli fullt upp att  komma i ordning i huset innan småsyskonet gör entre för då kommer vi verkligen ha händerna fulla.
Minns ju ganska färskt hur det var att bli förälder och hur mycket tid det tar med ammning, blöjbyten mm och då har vi nu en liten tjej som kommer ha  ett stort behov av uppmärksamhet från sina föräldrar. Detta kommer hon givetvis att få för jag tror att det är superviktigt att Tyra kommer vara mycket i fokus och få vara med att ta hand om plutten för att hon inte ska bli svartsjuk. Shit vad detta ska bli spännande.

Nä detta får räcka som uppdatering just nu. Ögonlocken börjar bli tunga så det är väl lika bra att vila medans jag kan för sen blir det fullt ös medvetslös.


Lägg märke till lilla totten på huvudet:)



Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-01-20 18:38:43

Va mysigt ni ska ha det på lördag Sofie! Vi ska också försöka göra något själva om ett tag för sen när man har två och den ena är nyfödd så vill man ju inte direkt vara hemifrån!



Vi ses i morgon! Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-20 21:18:34

Men hoppla! Nu har även efterblivna Svensson hittat hit ;) Kul att du bloggar igen! Ses imorrn hönepönor KRAMAR

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela