ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Trött

Publicerad 2010-01-24 21:55:43 i Allmänt,

Borde man inte vara utvilad och pigg när man haft en barnfri natt? Inte jag inte...har sovit skit utan Tyra och vaknat flera gånger och kollat klockan för att få åka hem till henne.
Missförstå mig inte, jag och mannen hade en underbar kväll tillsammans.
Restaurangen vi blivit tipsade om och bokat bord på var ju egentligen inget ställe man kanske bokade bord men men nu visste vi i alla fall att vi fick plats. Sen strax efter vi kom så kom även 2 män i 50-års åldern och en lite yngre kvinna och givetvis skulle dom sitta bakom oss. Dom var fulla redan strax efter 18 och pratade högt om "hon kn*llar den"..."vänta bara tills hon kn*llar dig"..."jag skiter väl i vem hon kn*llar"...så ja samtalsämnet var ju inte så varierande...sen efter dom ätit så började dom ta sina matrester och slänga i den ena mannes öl och gjorde en "tacosmootie"...ja ni hör själva vilken nivå puckona var på så det är tur man hade sin fina make som sällskap. Men maten smakade underbart och mätta blev vi. Sen gick vi en sväng hem till Johanna och Fredrik. Därefter var det dax för att gå på bion och nä vi blev verkligen inte besvikna på Avatar. Tyckte filmen var skitbra och det var supercoolt att se den i 3D. Lite jobbigt för denna tjockisen att sitta så stilla i nästan 3 timmar men jag var så inne i filmen och bebben skötte sig exemplariskt i magen så det gick fin fint ändå.
Efter filmen var pensionärerna trötta och knallade bort till hotellet och kröp under täcket för att kolla tv. Sen började det...ush ush ush vad jag saknade min dotter. Hade Daniel sagt att vi skulle åka hem så hade jag lätt gjort det. Kunde inte somna och ville bara hem. Så inte blev det någon sovmorgon för oss utan upp i vanlig tid vid 8 och in i duschen för att sen äta en god hotellfrukost. Mätta och belåtna hoppade vi in i lilla racerbilen och drog oss hemåt. Vi hade nästan tävling in här hemma för att krama och pussa dottern först. Dock vann jag eftersom jag spelade ut gentlemannakortet mot Daniel så han fick ta in väskan :-D hehe gäller ju att vara smart;-)
Tyra verkade ha saknat oss också och kastade sig i famnen på både mig och Daniel och gav ifrån sig glädjeskrik...åhh gullunge som vi älskar dig!!!!
Det var en toppenkväll men att sova utan henne var ingen hit och inget som behöver göras om på LÅÅÅÅNG tid.
Tur är ju att mannen tyckte likadant..så ja vi kan väl säga att vi är två mycket nöjda och lyckliga föräldrar som inte alls känner att vi behöver en massa tid utan vår guldklimp:) den tiden får vi ändå när hon gått och lagt sig. Gäller väl bara att vi börjar bli bättre på att ta vara på dom timmarna där istället för att kolla på tv eller sitta vid datorn.
Nä om man skulle stänga ner kompisen för kvällen och krypa ner i sängen och bara njuta av att sova i min egen säng igen.
Puss puss på er alla där ute



<3   <3   <3   <3   <3   <3   <3   <3   <3   <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela