ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Detta var vår lördag

Publicerad 2010-07-04 12:09:18 i Allmänt,

Igår var det barndop för min brorson Leon. Dom hade lyckats välja den varmaste dagen på länge så det kändes lite att behöva lämna barnpolen och ta av bikinin för att ta på sig kläder.
Men dopcermonin var fin och mina gullungar skötte sig jättebra. Jag hade tagit med en muta till Tyra. En gottepåse med russin, Tom & Jerry kex och dricka så hon satt fint och snaska i mormors knä.
Busungarna Liam och hans kusin Joline busade på friskt framme hos föräldrarana och  prästen, men det tyckte vi andra bara var charmigt och skrattade gott åt dom.
Dock inget bröllop som vi först gissat på;)
Sen blev det fest i Vallåkra och det bjöds på god mat. Points var sparade så jag kunde äta av allt.
Men som vanligt när min bror och Daniel träffas så slutar det med rejäl fylla för båda två. Shit dom blir som småungar och har hur kul som helst ihop. Det slutade det med att jag i princip hade 3 barn med mig hem istället för 2 barn och en make. När vi kom hem var klockan 01,30 så jag packade in barnen i deras sängar och försökte väcka mannen som somna i bilen. Dock är han inte så lättväckt när han druckit så det slutade med att jag låste bilen och ytterdörren och larmade och kröp ner i sängen. 4 timmar senare vaknade jag av att det ringde och jag hade en man vid dörren som ville komma in och nanna. Nästa gång vi vaknade allihop var klockan 10...LYX att få sova så länge en söndag.
Nu ska vi bara njuta och ta det lite lugnt för att sen åka ut till päronen som vanligt en söndag.
Tycker dock Herr gul kan titta fram så att jag kan fortsätta jobba på min bränna.
So long everybody

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela