ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Torsdag igen

Publicerad 2010-07-22 09:56:03 i Allmänt,

Daahh tror ni inte att bara för att vi nu tyckt att det varit jättefint väder så länge så kunde vi låta våra dynor ligga kvar ute så givetvis öppnade himlen sig nu på morgonen. Inte var det första gången men nu har vi ju fått en sån fin låda att lägga dom i. Pucko vi e!!!!

Så idag vet vi faktiskt inte vad vi ska hitta på. Antagligen så blir det en tur ut till Väla för att handla tyg till Tileas kjol på dopdagen. Egentligen skulle vi på mammafika men eftersom det regnade och vi då inte kan sitta ute som planerat så hoppar jag över det. Inte vill jag tvinga Tyra att sitta still flera timmar på ett fik för att mamma ska sitta och prata. Nä då busar vi hellre hemma. Eller som igår så åkte vi ut till mamma när min moster, kusin och mitt fadderbarn Bastian var där. Tyra var dock lite gnällig och har börjat bli revirtänkande när det gäller leksaker så helst skulle hon ha allt som Bastian hade och om hon inte fick det så pep hon hos mormor.
Efter att vi varit där kom Heidi och Bastian med hem en sväng till oss eftersom barnen ville leka mer men det slutade med att Heidi och jag satt i sandlådan med Tyra och Bastian lekte på Tyras rum. Helt underbart att se vilken fantasi barn kan ha.
När Daniel kom hem så packade vi ihop oss och körde ner till stranden ochtog oss ett kvällsdopp. Tyra ÄLSKADE det. Det var första gången Tyra badade i havet här hemma. Det hände en gång när vi var på Mallorca förra året men annars har det bara varit i bassäng. Så nu har Tilea också varit på stranden även om hon nannade i vagnen hela tiden. Lillloppan sover mest hela dagarna nu när det är så varmt och har sin vakenperiod på eftermiddagen när det är lite svalare. Så härligt nu när hon är med så mycket mer och är jättestabil i nacken.

Så vad händer annars i vårt liv här i Bårslöv...inte allt för mycket kan jag säga. Det börjar bli tröttsamt att vi alla går lite halvkrassliga. Känner mig riktigt trött idag (kan bero på att jag satt uppe alldeles för länge igår) och har både ont i halsen och lite i örat.
Så man kanske skulle passa på att vila lite innan vi drar på äventyr




Visst är det en helt underbar bild som min Kusin Heidi redigerat på Tyra och Bastian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela