ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Saft, Kakor och Festival

Publicerad 2010-07-30 08:51:41 i Allmänt,

Igår gick jag upp tidigt för barnen tyckte inte alls att vi skulle sova länge. Jag hade läst dagen innan hos Cecilia om hur hon kokat saft av alla de sorter och blev helt inspirerad eftersom svärmor hade med en stor påse röda vinbär från kolonin och jag hade ingen aning om vad jag skulle hitta på med dom.
Sagt och gjort så letade jag upp på nätet hur man gör när man kokar saft eftersom detta är absolut inget jag gjort innan. Fram med ingredienserna och började fixa och dona. Det luktade ljuvligt i köket men helt plötsligt i mitt saftkokande så dök mamma upp. Shit jag hade ju helt glömt bort tiden och att vi skulle köra till Godbiten och handla kakor till dopet (skam att ha köpekagor när man är utbildad konditor).
Det blev lite snabbt fixande här hemma och på med kläder på mig och barnen och sen for vi iväg.
Ni skulle sett Tyra när vi var framme. Hon hade kommit till ett paradis med kakor överallt och sen fick hon ju själv plocka. Jag lovar hon var överallt och tog kakor och lådorna fylldes på ett ögonblick. Mammas låda fyllde hon med säkert 40 påsar med godisdäck och skorpor och fullkornsbröd...you name it!!
Vi fick i alla fall ihop vad vi skulle ha och sen bar det av hemåt igen så barnen fick vila innan det var dax att åka ner en sväng till festivalen.
Tyra åkte larven och lilla pariserhjulet och sen smakade vi gräddbullarnas Rolls Royce vilket var ljuvligt.
Barnen fick fina kläder av mormor och sen bar det av hemåt igen. Festivaler är verkligen inte stället man ska gå på om man försöker gå ner i vikt. Shit vad det drog i skräpmatstarmen.....mmmm en Langos med räkor och löjrom på...men nope det blev inget mer än gräddbullen och stolt över mig själv är jag.
Väl hemma blev det att slänga ihop en snabb fläskfilegryta och sen när barnen sov så blev det till att bara sitta och prata en massa skit med Daniel, mamma och Uffe. Och när dom drog sig neråt så gick Daniel till säng och jag intog ryggläget i soffan och skulle kolla på mina inspelade program. Där vaknade jag också några timmar senare...attans John Blund lyckades lura mig även denna gången. Trött som jag var så vinglade jag in och gjorde vid mig och sen vinglade jag vidare och kröp mellan lakan och täcke. Ett antal timmar senare vaknade jag och då var det FREDAG....dock skittråkigt väder men vad gör det. Det är som sagt fredag och vi gillar fredagar:)
Ska njuta av stora loppan nu medans lilla loppan nannar gott efter ett tufft pass i babygymmet:)
Ha en trevlig helg gott folk så vinkar VIPerssons tudelu för tillfället.

Kommentarer

Postat av: CiliaH

Publicerad 2010-07-30 09:41:18

Hihi, härligt jag har inspirerat dig till att safta lite. Hemgjord saft är ju så mycket godare :)



KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela