ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Igångsättning??

Publicerad 2010-05-11 20:59:15 i Allmänt,

Idag var det dax för besök hos barnmorskan för att kolla så att allt var fint med mini-mini-Persson i magen. Och jodå allt ser fint ut och hon gissar på att den ligger runt 4 kilo nu...hallå!!!! Hur fan ska jag få ut denna ungen om jag går över. Skiträdd för att den ska fastna och det sa jag till henne också. Och med tanke på att jag sover ganska dåligt, är rädd och har så mycket foglossning och att jag blev deprimerad efter att jag fick Tyra så ville hon skicka upp mig till förlossningen idag för kontroll och se om eventuellt sätta igång mig. Men jag vill inte för jag har hört att förlossningar som startar med igångsättning ofta är MYCKET mer smärtsamma än om det får komma igång av sig själv. Jag fick nummer så jag kunde kontakta henne efter helgen om jag ångrat mig men jag vill gärna att det kommer igång av sig själv. Visst är det lockande att veta att jag snart skulle kunna ha bebben i famnen men det kommer jag ju ha ändå. Är ju nyfiken på hur det ska sätta igång och hela den här biten att få säga till Daniel att det är dax och så. Nä hur otålig jag än är så vill jag att det startar själv.
Sen tycker jag det ska bli spännande om hur man hanterar all smärta denna gången när jag vet hur ont det kommer göra och har gått på yoga och allt det här. Bara den INTE fastnar...ush va rädd jag är för det.
Nä positiva tankar nu. Så ska denna tjocka kropp kasta sig i soffan och kolla på DH & CT och skratta lite:)

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-05-11 21:25:37

Skönt att veta att du kan välja iaf!

Anton fastnade ju när jag skulle föda honom :) Det såg dom ju inte förrän några timmar efter så då tog dom honom med sugklocka och det tog 6 minuter från att dom såg att han satt fast tills han va ute. Där hade jag legat och plågats i kanske 5 timmar i onödan.

Jag är asorolig att denna också kommer fasta men jag är samtidigt så less nu så jag skiter i det, bara han kommer ut!!!!



Då ses vi inatt då???? ;) Önsketänkande I know :)

Postat av: Emma

Publicerad 2010-05-14 11:45:32

Jättegrattis till tösen igen!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela