ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

En helt okej tisdag

Publicerad 2010-11-16 18:57:05 i Allmänt,

Denna dagen började bara så kanonis, fick sova länge och har bara varit uppe 1!!!!!! gång inatt. Det var Tyra som ville komma och sova hos mamma och hon somnar lika snabbt igen så fort hon kommit in i min säng så det störde inte ens. Tilea har alltså sovit en hel natt för första gången i sitt liv:) Weeeei ropar morsan:)
Sen fortsatte det i samma härliga flyt. Tyra ropade glatt "gggggaaaaagggis" när vi närmade oss dagis imorse. Hon skyndade sig in och kunde inte få av sig kläderna snabbt nog innan hon skulle in och leka, jag fick kasta mig efter henne och snotta en puss och kram innan hon ropade "hejjååå" och sprang in.
Detta kändes så gött i mammahjärtat:)
Timmarna jag och Tilea hade bara sprang iväg och snart var det dax att hämta Tyrisen igen.
Vi packade ihop oss och körde ut till monstervaruhuset Ikea och plockade lite smått och gott.
Säger bara shit va man kan hitta mycket kul. Skulle så gärna vilja ha lite mer pengar så man bara kunde shoppa för att det e kul.
I alla fall så fram till kassorna och skulle betala mina fynd och då får jag det trevliga "medges ej" i fejjan. Provade igen och samma härliga text dök upp. En nedlåtande tjej kom och förklarade som om jag var dum i huvudet att om det står så så fungerar det ej. No shit säger jag bara, men en sak e säker att jag e heeeelt säker på att där var pengar på det kontot för det kollade jag innan. Jag hade ett annat kort så dte löste sig så jag fick med mina fynd hem och det e ju skönt.
Så nu ligger en härlig matta inne på tjejernas rum och genast ser det mycket mysigare ut.
Men det e så jäkla irriterande det är när saker och ting inte går som man vill. Hela swedbanks system ligger tydligen nere så man kan inte komma åt sina konto på något sätt. Så nu kan jag inte få någon förklaring på varför mitt kort inte funka och det gör mig lite stressad.
Och mitt tålamod idag e nere på noll eftersom detta är första dagen då jag provar att äta LCHF.
Det känns helt ok förutom att jag e lite virrig i huvudet och har sämre tålamod. Men jag gör ett försök och hoppas att vikten ska gå neråt igen.
Nä vet ni nu kallar min älskade bok mig efter mig så jag ska kasta mig på soffan en kortis medans barnen njuter av pappas sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela