ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Fortsätt läsa

Publicerad 2010-11-27 00:26:42 i Allmänt,

Som ni märkt så har jag varit lite frånvarande sista tiden. Det finns inte direkt någon anledning till det utan jag har bara inte pallat skriva.
Men nu i min bloggtorka så dyker då helt plötsligt upp en trend som bara passar mig som handen i handsken.
Det e då en 30-dagarslista så ni får ännu mer intressant sofie-fakta. För mer sofie-fakta måste ju alla hungra efter;)


Dag 1...presentera mig själv.

Tja jag e ju då en tjej på 28 höstar ;) nä allvar nu...
Mitt namn är Sofie Erika Persson och jag är av årgång -82
Jag är 164 cm kort och vågen envisas med att visa alldeles för höga siffror. Min skostorlek är 39 och bh-storleken är 80B.
Ögonfärgen är blå och nä jag e ingen äkta brunett (pssst det e råttfärgat egentligen men berätta inte det för någon)
Jag mötte mannen i mitt liv november 2005 och det tog honom "bara" 9 månader innan han fattade att henne blir jag inte av med så jag kan väl lika bra kalla henne för min flickvän.
Vi flyttade ihop och kom fram till att våra gener skulle göra en perfekt liten bebis. Sagt och gjort...vi "jobbade" på det, längtade, grät (okej jag grät) längtade lite till och äntligen efter 8 månader så fattade då min kropp att det var en bulle i ugnen den skulle baka.
9 månader senare + 11 dagar över tiden kom då en liten tös till världen och förändrade våra liv med buller och brak. Det var kärlek vid första ögonkastet!!
Tyra Monia Therese blev namnen på detta lilla flickebarn.
Och eftersom vi då skaffat oss alla dessa vuxenpoängen så lyckades jag äntligen få Daniel att förstå att flickvän kan jag ju inte vara för alltid utan det var dax att sätta en ring på mitt finger.
Den 22 augusti 2009 lovade jag och Daniel varandra evig kärlek i trädgården på Heagården inför alla våra nära och kära. 9 månader efter bröllopet utökades familjen med ännu ett flickebarn;). Även denna gång var det kärlek vid första ögonkastet och tösen var lika perfekt som sin storasyster. Namnen hon blev tilldelad var Tilea Lexie Sofie.
Så där är jag nu i livet. Jag är en mammaledig fru som har fullt upp med 2 små busungar som förgyller mitt liv.
Jag tränar för fullt för att minska på midjemåttet och den lilla tid som där är över på dygnet spenderas allt för ofta med att sitta vid datorn eller ligga och slappa framför tv:n. Maken min delar som tur e de flesta av mina intressen.
Min lycka är total och livet är verkligen helt underbart







Dag 01 – Presentera mig själv 
Dag 02 – Min första kärlek 
Dag 03 – Mina föräldrar 
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag 
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick 
Dag 09 – Min tro 
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag 
Dag 11 – Mina syskon 
Dag 12 – I min handväska 
Dag 13 – Den här veckan 
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag? 
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss 
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag 
Dag 19 – Detta ångrar jag 
Dag 20 – Den här månaden 
Dag 21 – Ett annat ögonblick 
Dag 22 – Det här upprör mig 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre 
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 – Det här saknar jag 
Dag 29 – Mina ambitioner 
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-27 07:12:56

julig & fin fin blogg :) Så fint kort på tjejerna :) Hoppas allt är bra med er :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela