ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Oooooorkar inte

Publicerad 2010-09-23 14:50:47 i Allmänt,

Shit jag/vi får verkligen inte sova. Hela denna veckan har mina barn vaknat tiiiidigt. Idag blev jag väckt 3,45.
Så frågar ni mig om jag är trött så blir svaret: JA!!!!
Detta är anledningen till min internet-frånvaro. Och på grund av detta har jag tagit beslutet att pausa/avsluta mina studier igen.
Känner jag mig misslyckad för detta: JA!!!
Men jag hinner inte med något just nu mer än att fokusera på min familj och mig själv. Som det är nu så har jag hela tiden ont i magen och har ett ångestmoln över mig för att jag inte hinner sätta mig ner och läsa. Och när jag väl har tid till det så är klockan så mycket att jag orkar helt inte för min hjärna är så trött att ingenting fastnar.
Som det e nu hinner jag ju inte ens peta mig i näsan hehe. Nä skämt åsido jag hinner inte med, är tyvärr inte den superkvinna som jag skulle vilja vara.

Idag skippade vi ÖF. Orkade inte gå dit så vi åkte till Ikea istället. Det är groteskt stort men wow där kan man ju bli fattig inne. Shit vad jag skulle vilja vinna nån miljon så man kunde gått lös där inne:)
Med oss hem i Forden fick 1 barnstol, 1 bord till stolen, 2 haklappar, 2 ramar, 1 tårtdekorationssett och 1 salladsslunga följa med. Blev det alldeles för mycket?? JAPP!!! Men sjukt nöjd är jag så jag får väl blunda för kvittot och glo mig glad på mina nya fina saker istället:)
Stolen har redan invigts av Tilea och var mycket uppskattad. Perfekt med bord till för nu kunde jag sätta hennes nya leksak med sugpropp där så hon kunde leka med den. Genast var hon mycket nöjdare:)

Sen har vi varit på bvc idag. Lilloppan har ju problem med sin lilla söta mage. Ajajaj kramper har hon fått när hon ätit så jag har ju varit rädd att hon ska vara allergisk mot mjölk.
Men nope det är hennes tarmar som inte klarar av att arbeta nu när hon får både smakisar och ersättning.
Så den nya ersättningen var helt rätt för henne *klappar mig själv på axeln*
och sen fick vi droppar som hon ska ha 1 gång om dagen. Vi fick schema hur vi ska lägga upp måltiderna plus att nu ska hon ha olja i ersättningen 2 ggr om dagen. Så det här ska bli bra.
Vikten på lillan var 6855g och längden var 65,5cm så ja växer gör hon:)
Fast det har jag ju sett på volangerna som ökat på kroppen att hon gjort. Och kläderna bara växer hon ur.
Strl. 62 liksom bara hoppade vi över. Vissa kläder typ byxor funkar i 62 men bodys sitter ju som snuskiga brottardräkter när hon har dom på sig:) Vilken tur att morsan snart ska till Ullared och fylla på i garderoben.

Sen fick vi även råd av bvc-Anneli hur vi ska få henne att sluta vakna på nätterna och hur vi ska ta bort flaskan som hon tycker att hon ska ha både klockan 00 och 04,00. Det kommer bli några tuffa nätter nu men detta ska jag klara för annars går jag under. Att sova så lite som jag gjort denna veckan känns som tortyr.
Om hon hade varit jobbig kunde man väl blivit irriterad men hon vaknar och jollrar och är världens goaste så jag blir till sist bara ledsen för att jag inte orkar sova så lite mer.
Nä nog gnällt för nu ska vi vara nu ska vi vara glada:)

Idag har jag gjort en investering till hösten:)
Köpte ett par sjukt snygga gummistövlar som jag ska traska rundor i nu när det blir regn och rusk.
Dom är röda och passar perfekt till min röda regnjacka och svarta regnbyxor.
Ska bli så snygg när jag är ute och leker med mina kiddos hehe. Ialla fall så är mina regnkläder snygga. Har en rejäl hätta som jag kan dra över fejjan;)

Så tar vi då lite viktuppdatering så här i slutet på inlägget.
Vikten går neråt och jag har tagit tag i vv igen.
Promenad 1-2 ggr om dagen är det som gäller nu fram till min födelsedag.
Så ja förhoppningsvis så ska jag ha nått mitt nästa delmål då. 15 kilo mindre på min kropp hade suttit galant.
Sen är det "´bara" 11,5 kg tills jag är i mål. Så förhoppningsvis så har jag verkligen lyckats till jul och kan sitta i tomtens knä utan att krossa honom;)

Nu ska jag rymma upp här hemma inför kvällens eventuella besök av Englands-folket.

Kommentarer

Postat av: CiliaH

Publicerad 2010-09-23 18:41:54

Usch jag verkligen avskyr Ikea, det må vara billigt men det är en plåga att gå där. Jag gillade inte det gamla heller men detta nya, stora elände, usch och fy.



Lekplatsen ligger två minuters promenad från oss :) Helt perfekt och lillan älskar den. Ni får komma hit och leka med oss en dag så vi kan gå dit. Hmm, vi skulle ju cykla till er en dag med. Nåja så länge det inte regnar eller blåser för mycket funkar det ju :)



Kram

Postat av: Sicka

Publicerad 2010-09-24 15:53:23

Vilken härlig "bvc-tant" ni verkar ha :) Vad duktig du är med vikten, här är en fullvuxen volangtös som borde ta tag i saker och ting oxå ;)

Hoppas ni får ordning på lilla maggen och sömnen nu framöver!

Kram

Postat av: CiliaH

Publicerad 2010-09-30 09:49:46

Hej vännen!



Du har en award att hämta hos mig.



KRAM

Postat av: lovisa

Publicerad 2010-09-30 10:06:21

fin header:)

Postat av: Mellisaurus-[rex]

Publicerad 2010-09-30 10:21:54

Du orka iaf skriva mycket ;D

Postat av: Emma

Publicerad 2010-09-30 10:33:03

åhh, vad jobbigt att inte få sova tillräckligt.

Postat av: Mekko!

Publicerad 2010-09-30 10:48:45

Välkommen in till min blogg! Jag säljer massa olika saker i bloggen som ex , smycken , hårvårdsprodukter , kläder, skor och skönhetsprodukter. Allt är väldigt väldigt billigt , gratis frakt och helt nytt. http://mekko.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela