ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

:*(

Publicerad 2010-09-02 10:57:52 i Allmänt,

Känner mig ledsen och ganska illa behandlad.
Har som sagt inte fått dagisplats till Tyra och vi står först i kön.
Visst jag går hemma men stora loppan behöver att få komma iväg och busa av sig med andra barn. Hon behöver det för sin språkutveckling och för att få vara ifrån mig och Tilea lite. Det är svårt ja nästintill omöjligt för mig att tillfredsställa hennes behov hela dagar varje dag i veckan.
Tilea älskar vara i min famn och tycker det suger fett att ligga själv och med en liten i knäet alltid så är det svårt att göra allt som Tyra vill.
Jag har världens finaste barn som jag älskar mest i hela världen och jag vill bara deras bästa.
Det har tagit lång tid för mig att erkänna att Tyra behöver gå på dagis.
Iallafall så har vi som sagt inte fått plats till henne här i byn. Vad jag har förstått så är hon den enda som inte har plats och vi är först i kön.
Har pratat med ansvarig för intagningen men fått veta att tyvärr där finns ingen plats. Jag har frågat om det inte finns någon möjlighet att bara liksom fixa en plats till Tyra eftersom hon är den enda...men nä tyvärr regler är ju till för att följas.
Sist jag pratade med henne sa hon dock att dom hade fått in en muntlig uppsägning men att dom väntade på den skriftligt och att när den kom in så var den platsen Tyras. Yey tänkte jag nu finns det hopp.
Ringde idag och frågade hur det gått och vad får jag då för svar..."jo den uppsägningen har kommit in men den platsen har tyvärr gått till ett annat barn eftersom vi hade tagit in ett barn för mycket på en annan avdelning"
Hallå hur kan det vara ett barn för mycket på en annan avdelning om man nu absolut inte kunde ta in för mycket barn när jag frågade.
Känner mig jätteledsen och uppgiven.
Får bara hoppas att där är något annat barn som ska sluta och att där inte är för många barn på någon annan avdelning så dom tar Tyras plats.
Hur kan dom bara göra så...jag är faktiskt en människa med känslor och om man lovar något så borde man faktiskt hålla det.



Jag tror verkligen att Tyra kommer ÄLSKA att gå på dagis så håll tummarna att min älskade loppa får en plats så hon får hoppa av sig lite energi:)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-02 14:39:02

jag tycker du ska fortsätta ringa & ligga på dem, hon har rätt till en dagis plats.



Hoppas ni får kul i Landskrona idag & att du stod rätt :)

Kram

Postat av: Emma

Publicerad 2010-09-02 17:19:18

Det är dåligt! Du kan hälsa den som har hand om dagisplatser att man har rätt att få dagis INOM 4 månader...

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-05 00:47:29

Rättelse: Man har rätt att få dagis plats inom den kommun man bor i, inte det dagis man önskar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela