ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Vi lever

Publicerad 2010-09-22 09:28:45 i Allmänt,

men det är tröttigt här. Barnen har fått för sig att man går upp runt 3 på nätterna:/ och Tilea har jätteproblem med sin mage. KOntaktade sjukvårdsupplysningen igår och typ det enda hon sa till mig var att kontakta Bvc. Jo det fattade ju jag med men jag kanske ville ha lite råd och sånt precis just då eftersom jag ser hur min lilla tjej har det. Ca 10 minuter efter att hon har ätit så börjar hon att skrika och "krampa" med benen. Det har blivit värre och värre så det var ju därför jag kontaktade dom. Men hon visste absolut ingenting och sen sa hon att hon skulle söka på kolik och läsa för mig. Dahh söka på internet har jag väl gjort själv och läsa från en skärm är jag fullt kapabel till själv. Och kolik när man är 4 ½ månad..nä det kan till och med jag som jobbar på lager säga att det är inte det vanligaste. Nä all kritik till sjukvårdsupplysningen som aldrig har lyckats hjälpa när man ringer och rådfrågar dom. Måste man ha en sjuksköterskautbildning för att svara i telefon och inte kunna hjälpa alls och läsa direkt från datorskärmen.
Så jag ringde bvc imorse och fick en tid imorgon så vi ska ta vikten på henne och försöka kolla vad som är fel med lillan. Håller tummar och tår att det är som vår bvc-sköterska sa att det "bara" är tarmarna som har det jobbigt nu för att hon endast får ersättning. Vill verkligen inte att hon ska vara känslig mot mjölk.
Sen har jag bytt ersättning till henne nu så hon får en med bra bakterier i så lilla magen kan får hjälp.
Nä nog tradat om ingenting. Huset är fullt av sysslor som ska fixas med och studierna läses inte av sig själv.
Aldrig är man rastlös numera:)
Ska försöka att inte vänta alllllt för långt tills nästa gång jag skriver.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-22 09:36:57

usch stackars tilea :( inget vidare. Bara hoppas att det inte är något allvarligt.

DU är en himla bra mamma :)

finns om det är något. Kram

Postat av: Sicka

Publicerad 2010-09-23 14:02:25

Usch då, stackars liten! Hoppas det blir ordning på det.

Låter som du pratat med samma person på upplysningen som jag fick göra när Edvin bränt sin hand...helt oduglig och sävlig :(

Tokigt men sant så lär man sig mer och bättre av å söka på familjeliv ;)

Kram på er!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela