ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Varför var det ingen som berättade

Publicerad 2011-09-09 10:32:02 i Allmänt,

att det skulle vara så här tufft att vara en jobbande mamma:/
Jag är helt slutkörd och mina ögon värker konstant hela tiden, huvudvärk har jag och igår fick jag gå hem för jag mådde dåligt som f*n. Jag mår inte mycket super duper bättre idag så det blev en hemmadag till för att bli helt kry och sen har jag en ledig helg...hallelulja säger jag.
När man börjar jobba skulle man få en varningslapp om bieffekter såsom att du är en vandrande zoombie, tröttheten gör dig till mommy from hell med ett humör som inte är det bästa, att du inte behöver bekymmra dig om vilket tvprogram du ska se på kvällen för börjar det efter klockan 20 så sover du redan som ett barn, att vikten inte alls går neråt tack vare att du nu har rutiner utan tvärtom går i raketfart uppåt eftersom du småäter allt hela tiden för att inte hamna i koma...behöver jag fortsätta??
Så nu är jag inte bara en lite småkraftig mamma utan på dessa 2 veckor har kroppen svullnat upp och magen ser ut som om där ligger ett litet syskon i....help me!!!! Ge mig styrka!! Hur kan vikten vara sååå seg neråt men upp då jäklar går det undan!!
Koffeintabletter har provats och av dom mådde jag bara superilla, Shi san (eller vad det nu heter) har provats och inte heller det hjälpte, kaffe försöker jag lära mig att dricka men urk pi och ihhh vad illa det smakar. Så som ni ser så har det varit onyttigheter jag har tagit till för att bara få en snabb uppåtkick och känna att jag orkar.

Sen all ångest gör ju inte det bättre. Just nu är jag inte den bästa mamman även om jag försöker, att vara en bra fru verkar inte ens finnas i tankarna nu och det skrämmer mig för tänk om mannen min tröttnar och hittar någon som inte är en surkärring med alldeles för mycket kropp att älska...ja någon som faktiskt orkar vara lite glammig och orkar bry sig.

Kommer det alltid att vara så här eller är det något som man kommer ur? Hur gör alla andra?? Ni som hinner gå till frissan och ha en snygg frisyr, hinner göra era naglar, sminka er och shoppa en massa?? Snälla ni, lär mig för jag vill också vara en glamourös mamma som ser fräsch ut och hinner vara supemamman, superfrugan och hinna med allt där hemma. Kan man klona sig?

Alla råd tas emot med enorm tacksamhet!


Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2011-09-09 15:28:51

Hej !



Jo de kan kännas tuftt med jobb, men du kommer snart in i dem nya rutinerna :) Vikten kommer ändras sen igen, då allt kommit på plats ! Du ska se att allt löser sej till de bästa ! Du är världens bästa mamma & säkert en kanon fru :) Tänk positivt :) styrkekramar !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela