ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

I´m the winner

Publicerad 2010-01-31 11:42:19 i Allmänt,

jag vann båda auktionerna på tradera :-) och båda är helt nya så nu väntar vi med spänning till den dagen då paketet ligger i brevlådan....sen hittade jag en helt ny body till en pojk också så nu väntar vi några timmar till så får vi se hur det slutar där....fortsätt hålla tummarna

Håll tummarna

Publicerad 2010-01-31 10:05:13 i Allmänt,

för jag sitter just nu och budar på en helt underbar bodysuit från Hugin & Mugin på tradera. Den är helt ny och om jag vinner den så blir det första kläderna till bebben ifall det blir en flicka (vilket jag gissar på). Ska ju givetvis leta efter den perfekta dräkten till en liten kille också så att man är förberedd. Hmm tror jag börjat så smått att boa eller nått för jag har blivit helt fixerad vid saker som måste fixas innan liten kommer. Tjatar dagligen på Daniel om att han måste få hem mjukliften så att jag får se hur den ser ut och om jag kan tvätta den så jag kan börja pyssla med vagnen. Sen vill jag köpa shoppingkorgen så den är hel och fixa vagnunderhållning till båda mina älsklingar. Eftersom här är ganska gott om plats så tänkte jag att Tyra ska få en ratt eller nått sånt som hon kan leka med och den lilla får ju ha något fint att titta på. Sen all planering till huset...ja åhh va härligt det är:-)

Åhh nu hittade jag en bodysuit från Molo också som det blev ett bud på ;-D så nu får det allt bli en liten tjej så jag kan få använda dom ju hehe. Fast blir ju givetvis lika glad om det blir en pojke. Då kommer det verkligen behövas shoppas. 

Idag blev det mycket babysnack men det är ju trots allt bara 103 dagar tills plutt ska komma så det börjar ju bli ganska verkligt och nästa lördag ska vi och kolla på lillen på 3D. Längtar längtar längtar!!!!
Nä nu får jag gå och byta blöjan som luktar skunk här hemma. 

Hasta la vista people.
  

Äntligen fredag:)

Publicerad 2010-01-29 10:57:23 i Allmänt,

Igår orkade jag inte skriva något utan la all min energi på min lilla älskling. Det är inte så mycket ork man har just nu så då ger jag hellre allt till Tyra. Igår packade vi ihop oss och stack till Filbornabadet och plaskade och bastade. Det var supermysigt och känns så skönt att få göra såna saker för henne för hon ÄLSKAR det verkligen.
Det enda tråkiga var att när vi satt i bastun så kom en äldra kvinna från personalen in och frågade om jag hade mina saker i det omklädningsrummet och sa att nästa gång jag kom dit så fick vi använda de andra 2 omklädningsrummen för detta skulle vara låst på dagarna. Det tråkiga är då som jag sa till henne att i de andra omklädningsrummen finns inget skötbord där jag kan byta och klä på Tyra och inte tänker jag lägga henne på golvet. Bänkarna är ju smala och inte speciellt sköna att ligga på för henne och det är lite jobbigt för mig att stå böjd med min onda gravidrygg. Men nä detta omklädningsrummet användes endast till babysim och vattengympa. Men jag fick inte tro att jag inte var välkommen...dahh nä efter mitt 10-gångerskort är slut så lockar inte filborna något speciellt igen och det sa jag till henne också. Viktigare att ha ett låst omklädningsrum än nöjda kunder. Så ett stort stort minus för Filborna.

Men efter badet packade vi in oss i bilen och körde en sväng till Maxi...alla som känner mig vet att jag hänger OFTA på Maxi...det blev en runda bland leksakerna och sen plockade vi ihop allt smått och gott som behövdes för en ostbricka på kvällen. Jag har längtat efter det hur mycket som helst så nu jäklar skulle det bli fixat. Och gott var det kan jag säga:)

Så idag är det då fredag och jag är megatrött. Borde verkligen passa på att vila medans Tyra sover för sen finns det inte en chans till det. Måste nog faktiskt börja ta mina järntabletter som jag ska för denna zoombielooken klär mig inte. Hade behövt fixa med tvätten....fast kan ju lova att ingen som själ den från mig om jag tar mig en liten förmiddagslur på soffan:-) så den får nog vänta lite.
Ska bli så skönt när lillen kommit så man inte är så öm i kroppen och trött mer...snön ska bort och jag vill att det blir grönt och fint ute. Tänk att i år kommer vi faktiskt att ha en helt egen trädgård att vara i. Åhhh så härligt.


Nä gott folk nu kallar kudden en liten stund. Ska drömma om vårt hus och hur vi ska ha det där.
Ha en härlig fredag och en superhelg.

Bus och oväder

Publicerad 2010-01-27 10:11:30 i Allmänt,

Det busas på av båda barnen här. Lillen i magen verkar ha cirkus i magen för det puttas och buffas och Tyra far som jag vet inte vad här hemma och flinar och har sig. Imponerande dock att vi faktiskt är på så här bra humör båda två eftersom hon vaknade klockan 4 inatt och sen inte ville somna om förrens vid 5.30
Hon trodde på allvar att vi skulle upp och leka så till sist fick vi gå upp för att hon skulle se att alla sov och sen fick det bli en välling på det. Sen låg hon bara och kittlade mig och "småpratade".
Så för vår del är det faktiskt ganska positivt att det är snöoväder ute så vi kan hålla oss hemma med rent samvete :-)
Brasan är tänd så det börjar bli riktigt varmt och gott. Sen blir det nog till att lyxa till det med en varm choklad.
Annars vet jag inte vad dagen har att erbjuda.

What´s up

Publicerad 2010-01-26 10:08:08 i Allmänt,

Just nu sitter jag och Tyra och myser framför tv:n. Eller ja jag sitter med datorn i knäet och hon kollar på Ben & Hollys lilla kungarike. Eftersom det är lite kallt har vi hämtat täcket men Tyra skulle dock överdriva och skulle ha sin nya mössa på sig:-) (så kallt är det dock inte hehe)
Igår när vi varit hos tandläkaren så passade vi på att ta en runda på stan och se vad affärerna hade att erbjuda. Till Tyra blev det en klänning, klämma, superbra kritor och en barbamammamössa från gamlemormor och till mig blev det ett par strumbyxor.
Sen tog vi även en runda uppe på Babyproffsen för att kolla lite till bebben och för att hämta blöjhinken från Pampers. Sen gick vi runt hörnet och tog en fika. Tyra fick en bulle och var grymt nöjd med att få äta själv:)
Honn skötte sig exemplariskt och där var en äldre herre som kom fram och klappade henne på kinden och sa 2 ggr til mig att det var en helt underbart sött barn jag hade *stolt*. Självklart håller jag med honom till 200% men shit vad det värmer när en främling säger något sånt:-D

Så vad har annars dagen att erbjuda?? 
Jag har tänkt måla om Tyras docksäng så att den ska passa in i hennes nya rum. Sen kanske börja fixa med mitt vitrinskåp som ska göras i ordning innan vi flyttar in. Bilder kommer sen när det är klart.
Vad ska alla ni andra hitta på så här på en tisdag?

Så var det en ny vecka

Publicerad 2010-01-25 09:22:38 i Allmänt,

Idag ska vi till tandläkaren för Tyra lyckades ramla i torsdags och slog till sina 2 framtänder, fick en liten boxarnäsa och fläskläpp. Vad är liksom oddsen när man knappt har några tänder i munnen att man ska slå till dom få där är. Men det var i alla fall bara till att ringa försäkringsbolaget och tandläkaen i fredags så nu är vi bokade till klockan 13 idag. Men en tur in till stan när det ändå är löning är väl inget att klaga över;) '
Kanske kan hitta något kul som kan få följa med oss hem idag. Sen blir det även en tur upp till babyproffsen för att kolla om jag skulle kunne beställa ny varukorg till nya vagnen. Japp ni läste rätt....syskonvagnen är här nu så nu kan jag andas ut:) min söta underbara make som egentligen inte tycker att vi ska fixa för mycket redan för det är LÅÅÅNG tid tills bebben kommer plus att det blir bara mer för oss att flytta, överraskade mig i fredags med att ha vagnen med sig hem:-D han tyckte det var så sött att jag var så glad över den så då kunde jag ju bara bli ännu gladare om han hade med den hem till mig<3 hur gulligt är det inte liksom att resonera så.
Aj Löööööööv him.
Det är så himla skönt och härligt för vi har kommit in i det här nykära igen och allt känns så himla underbart.

Se hela bilden


 








---------------------------------------------------------

Trött

Publicerad 2010-01-24 21:55:43 i Allmänt,

Borde man inte vara utvilad och pigg när man haft en barnfri natt? Inte jag inte...har sovit skit utan Tyra och vaknat flera gånger och kollat klockan för att få åka hem till henne.
Missförstå mig inte, jag och mannen hade en underbar kväll tillsammans.
Restaurangen vi blivit tipsade om och bokat bord på var ju egentligen inget ställe man kanske bokade bord men men nu visste vi i alla fall att vi fick plats. Sen strax efter vi kom så kom även 2 män i 50-års åldern och en lite yngre kvinna och givetvis skulle dom sitta bakom oss. Dom var fulla redan strax efter 18 och pratade högt om "hon kn*llar den"..."vänta bara tills hon kn*llar dig"..."jag skiter väl i vem hon kn*llar"...så ja samtalsämnet var ju inte så varierande...sen efter dom ätit så började dom ta sina matrester och slänga i den ena mannes öl och gjorde en "tacosmootie"...ja ni hör själva vilken nivå puckona var på så det är tur man hade sin fina make som sällskap. Men maten smakade underbart och mätta blev vi. Sen gick vi en sväng hem till Johanna och Fredrik. Därefter var det dax för att gå på bion och nä vi blev verkligen inte besvikna på Avatar. Tyckte filmen var skitbra och det var supercoolt att se den i 3D. Lite jobbigt för denna tjockisen att sitta så stilla i nästan 3 timmar men jag var så inne i filmen och bebben skötte sig exemplariskt i magen så det gick fin fint ändå.
Efter filmen var pensionärerna trötta och knallade bort till hotellet och kröp under täcket för att kolla tv. Sen började det...ush ush ush vad jag saknade min dotter. Hade Daniel sagt att vi skulle åka hem så hade jag lätt gjort det. Kunde inte somna och ville bara hem. Så inte blev det någon sovmorgon för oss utan upp i vanlig tid vid 8 och in i duschen för att sen äta en god hotellfrukost. Mätta och belåtna hoppade vi in i lilla racerbilen och drog oss hemåt. Vi hade nästan tävling in här hemma för att krama och pussa dottern först. Dock vann jag eftersom jag spelade ut gentlemannakortet mot Daniel så han fick ta in väskan :-D hehe gäller ju att vara smart;-)
Tyra verkade ha saknat oss också och kastade sig i famnen på både mig och Daniel och gav ifrån sig glädjeskrik...åhh gullunge som vi älskar dig!!!!
Det var en toppenkväll men att sova utan henne var ingen hit och inget som behöver göras om på LÅÅÅÅNG tid.
Tur är ju att mannen tyckte likadant..så ja vi kan väl säga att vi är två mycket nöjda och lyckliga föräldrar som inte alls känner att vi behöver en massa tid utan vår guldklimp:) den tiden får vi ändå när hon gått och lagt sig. Gäller väl bara att vi börjar bli bättre på att ta vara på dom timmarna där istället för att kolla på tv eller sitta vid datorn.
Nä om man skulle stänga ner kompisen för kvällen och krypa ner i sängen och bara njuta av att sova i min egen säng igen.
Puss puss på er alla där ute



<3   <3   <3   <3   <3   <3   <3   <3   <3   <3

Muuu muuu *fniss*

Publicerad 2010-01-22 14:03:33 i Allmänt,

hörs det från barnvakten. Tyra ska vila och valde att ta med sig sin nya present in i sängen. Det är en glassbil med en kossa i från Little People som Tyra fick i försenad födelsedagspresent från Matilda igår. Det är så kul att se när hon fastnar för leksaker och sitter och pillar med dom. Så funderar på att köpa fler grejs från den serien. Har ju massor massor av leksaker som ska sorteras och packas ner tills lillebror/lillasyster är redo för dom. Och då har vi plats för nya roliga leksaker.

Förresten jag vågar knappt tro det men vi har köpt ny vagn. En Emmaljunga tvillingvagn som är helt okej. Egentligen skulle jag köpa en helt ny vagn och den skulle vi beställa i mars/april men igår kväll när jag hämtade Daniel och hans arbetskamrat från after work så passade vi på att titta på deras syskovagn som bara stod och tog plats och knappt var använd. Den var superfin och man kan reglera handtag och vända det också (precis det är mina önskemål) och där var mjuklift med också. Och vi fick den till ett riktigt bra pris så jag är superduper nöjd men vågar knappt tro att det gick så lätt att hitta en vagn som jag tyckte om och som inte kostade en förmögenhet. Och pessimist som jag är så väntar jag bara på att dom ska ångra sig eller att nått annat går snett så glädjen kommer först till 100% när den är här hemma.

Nu till något helt annat...idag är det 
 
* 5 månader sen jag och Daniel lovade att älska varandra tills döden skiljer oss åt<3
* endast 112 dagar till lillplutt i magen alias Ragnar är beräknad att komma ut till oss så med andra ord har jag gått 60% av graviditeten nu:-D
* fredag vilket betyder "familjemys" hehe nä allvar vi ska gotta till det med en mumsig Ceasarsallad som ätits 2 gånger i Ugglehuset och är en av favoritsalladerna.


Men ha en trevlig helg alla så ska jag fixa till mig så att Tyra och jag kan köra och slåss med alla andra som ska fredagshandla på Maxi 



Brum brum världen.......

Hav av bollar och husplaner

Publicerad 2010-01-21 10:10:57 i Allmänt,

Idag är det precis 4 veckor tills nycklarna till villan är i våra händer:-D Åhh det ska bli så mysigt att få komma in och börja planera och fixa och dona.
Det blir mycket vitt för det är så himla snyggt. Badrummet ska renoveras direkt eftersom beige tapet med bruna träd inte riktigt faller oss i smaken. Avokadogröna badkar, vask och toastol kommer också få lämna sina platser ganska så snabbt för in ska våra nyheter. Det kommer bli vitt kakel på väggarna, svart mosaik i modellen större på golv och på en fondvägg bakom badkaret, nytt vitt badkar med svart front, ny toastol och handfat i vitt med svart tvättställsskåp med matchande högskåp och ny snygg spegel med spotlights. Tror det kommer bli supersnyggt. Sen har Daniel hittat och beställt världens snyggaste blandare men den får allt bli en överraskning tills bilderna kommer på det färdiga badrummet;)
Sen eftersom vi har en liten prinsessa så blir Tyras rum givetvis rosa. Men tanken är inte att det ska bli så himla puttinuttigt för det är inte alls sån som hon är. Utan nä mamman har planer för det där rummet. Har redan börjat köpa grejs till det såsom gardintyg och saker till väggarna och kollat ut vilken leksaksförvaring som ska inhandlas. Åhh jag dreglar bara vid tanken på allt som ska fixas, för jag ÄLSKAR inredning:)

Men ialla fall så just nu bor vi ju hos min mamma och hennes sambo. Så för Tyra ser just nu en normal familj ut såhär. Tyra, mamma, pappa, mormor och Uffe...typ har inte alla det så hehe. Och mormor gillar ju verkligen att skämma bort sina barnbarn så igår kom hon hem med ett supercoolt tält med 250 bollar i. Där i spenderade Tyra hela kvällen igår tills jag fick in och hämta henne för att gå och nanna. Och direkt i morse när hon vaknade och vi kom ut i vardagsrummet så dök hon in i tältet och var där tills det var dax för vilostund. För idag är det viktigt med vilan eftersom vi ska på kalas i eftermiddag. Men ialla fall det där tältet är nog bäste grejen på länge....she loves it.

Just nu sitter jag och slappar framför tv.n med datorn i knäet. Det pratas mat på R.R så jag blir ju helt hungrig. Om man skulle gå och fixa sig en smoothie eller något annat gott.

Se hela bilden

















Så önskar jag er alla en riktigt bra torsdag...snart är det helg gott folk:)

Det sparkar vi på

Publicerad 2010-01-20 10:11:07 i Allmänt,

Det är så mycket som jag tänkt skriva men när kvällen väl kommer är jag så trött så det blir liksom inget. Men nu spelas R.S så lillan sover och då passar jag på att uppdatera.
Igår var en hemmadag med bus och pyssel. Jag kände mig rastlös så jag bestämde att vi skulle baka. Fram med alla ingredienser och sen sattes det igång. Det blev ett nytt recept på minimuffins med äpple och russin i. Tyra var en god hjälpreda som både mätte upp och blandade. Och att sen få hålla elvispen var ju ett hedersuppdrag som hon tyckte skulle belönas med att få kladda lite efteråt. Så när smeten var i formarna tog Tyra över:)


För henne var detta rena lyxen för det är verkligen inte ofta hon får smaka något som är sött förutom frukt. Vi är  ganska så stränga när det gäller den biten eftersom vi vill vara rädda om hennes tänder och kropp. Vi tycker inte att hon har något behov av sötsaker än och hon blir precis lika lycklig när man sätter sig ner med henne och käkar tex. banan. Men igår fick det lyxas till.
Så för att inte muffinsen ska ätas upp av oss så blir dagens grej att ta en promenix när Tyrisen vaknat och svänga in om till gamlemormor och skänka dom till henne.
Annars idag blir det nog till att bara vara hemma och mysa. Jag är så himla sjukt trött hela tiden. Har precis börjat ta järntabletter så snart kanske man inte vandrar runt som en zoombie.
Imorgon blir det en sväng in till Angelica och Amir för att fira deras födelsedagar. Ska bli najs att träffa alla mammor med småttingar igen. Går alldeles för långt mellan gångerna numera.

Jo sen har jag ju glömt att berätta att på fredag firar jag och Daniel 5 månader som married och det ska vi fira på lördag genom att åka till Ängelholm och gå på restaurang och kolla på Avatar i 3D. Natten ska spenderas på hotellet där vi firade vår bröllopsnatt.
Detta är första gången som vi har barnvakt över natten så det är ganska nervigt men vi kände att detta var sista chansen vi har att göra något bara vi två innan hela vårt liv uppfylls av hus och barn. Kommer bli fullt upp att  komma i ordning i huset innan småsyskonet gör entre för då kommer vi verkligen ha händerna fulla.
Minns ju ganska färskt hur det var att bli förälder och hur mycket tid det tar med ammning, blöjbyten mm och då har vi nu en liten tjej som kommer ha  ett stort behov av uppmärksamhet från sina föräldrar. Detta kommer hon givetvis att få för jag tror att det är superviktigt att Tyra kommer vara mycket i fokus och få vara med att ta hand om plutten för att hon inte ska bli svartsjuk. Shit vad detta ska bli spännande.

Nä detta får räcka som uppdatering just nu. Ögonlocken börjar bli tunga så det är väl lika bra att vila medans jag kan för sen blir det fullt ös medvetslös.


Lägg märke till lilla totten på huvudet:)



Måndag

Publicerad 2010-01-18 16:35:25 i Allmänt,

Shit ingen sömn inatt heller. Tyra vaknade i lagom tid då jag och Daniel skulle gå och lägga oss och sen var hon vaken till nått över 3. Så idag är det inga små påsar som dekorerar under mammans ögon. Tur för henne att hon är min ögonsten så att det inte går att vara irriterad utan den lilla solstrålen har busat och charmat som vanligt idag.
Vi har idag varit hos barnmorskan och kollat hur det är med lillen i magen. Allt såg perfekt ut men jag fick numret till sjukgymnasten så att jag kanske kan få lite övningar som ska hjälpa min rygg. Fick även tid för att göra glukostestet (urk, kräk och halsbränna) Men man blir alltid lika glad när man går därifrån för det känns så mycket verkligare då.

Satt just och kollade myter om det är en pojke eller flicka som bor i min mage. Men blev inte klokare för det.


Tecken Pojke Flicka  
Bebisen hickar Lite Mycket
Magen

Toppig framåt

Bred åt sidorna
Magen Långt ner Högt upp
Din hud Torr Mjuk
Ditt hår Tjockt & glansigt Tunt & matt
Bebisens hjärtljud Under 140/min Över 140/min
Illamående de 12 första veckorna Nej Ja
Sover på

Vänster sida

Höger sida
Hormon rand Tydlig rand Ingen rand
Du är sugen på Sött Surt& salt


*Än känner jag inte hur mycket bebben hickar
*Magen är ganska lik när jag väntade Tyra så mer bred åt sidorna
*Just nu är där mest mage långt ner
*Min hud är Torr
*Håret är tjockt men ganska matt
*Hjärtljudet på bebben låg på 151
*Jag mådde illa de första 12 veckorna
*Sover på höger sida
*Än ingen rand men det hade jag med Tyra
*Jag är sugen både på sött,surt och salt

Så som ni ser så var det inte till något hjälp alls.

Enligt kinesiska testet så väntar vi en flicka så det återstår att se om det stämmer:)

Så vad gissar ni på att det kommer bli??

Nä om man skulle göra sig en milkshake och lägga sig och vila en stund medans Tyra vilar.

Hmm kanske därför??

Publicerad 2010-01-14 10:41:57 i Allmänt,

Imorse när jag undersökte lilla älsklingens mun så såg jag en liten liten vit plutt som var på väg ut. Hmmm kan kanske denna lilla jäkel ha varit del i hur Tyra mått den senaste tiden??? Visst det har säkerligen varit en förkylning också men jag tror ändå att tanden har varit med på en liten hörna?
Ialla fall så nu har vi då snart 5 tänder att skryta om hehe. Och eftersom de andra tänderna kommit i par så dyker väl snart nr 6 också upp. Tja tjejen växer ju och tanken var väl inte att hon ska gå runt med 4 tänder i munnen resten av sitt liv hihihi...mycket mycket sött nu men kanske mindre charmigt när man fyller 15.
       
Just nu sover hon (återigen till tonerna av R.S) så då passar jag på att slappa lite här och sen ska jag inta ryggläge i soffan och kolla på Våra bästa år. Ingen favorit direkt men är man trött så duger det att slötitta på.
Inte något program där man behöver anstränga huvudknoppen.
Har haft en tuff natt eftersom Tyra vaknade 2.15 och ville inte somna om förrens 5.30 dahhh men man kan ju inte heller bli direkt arg när hon vaknar på ett strålande humör och sen bara är ett litet charmtroll som vill mysa.
Så nä det får nog bli att ta det lugnt nu på förmiddagen och sen KANSKE åka in till stan och hämta kläderna som jag beställt till Tyra. Hade egentligen tänkt göra det imorgon när vi skulle på 1-års kalas men nu är det inställt så då kan vi lika bra trakassera HBG idag (om jag orkar).
Nä känner att nu bara maler jag så då bryter vi här och kanske slänger in ett inlägg ikväll.
Ha en bra dag världen.
Over and out

Så var det dax.

Publicerad 2010-01-13 14:46:12 i Allmänt,

Åhh va kul det är att faktiskt vara tillbaka i bloggandet lite igen. Det är så mycket som jag vill dokumetera som händer i våra liv.
Jag kan inte förstå att tiden gått så fort. Tyra blev 13 månader i måndags, imorgon är det 5 veckor tills vi får nycklarna till vårt egna hus, om 121 dagar är det beräknad födelse för lille parvlen i magen, om 9 dagar så har jag och Daniel varit gifta i 5 månader...ja ni ser själva att shit vad saker och ting händer.

Tyra genomgår nu sin första trottsålder. Snacka om att humöret kan skifta när lilla fröken bestämt sig för en sak som inte riktigt godkänns av föräldrarna. Men som tur är så är hon oftast sitt goa charmiga jag. Och när de små hornen växer ut på henne så försöker jag tänka att det är hon mår sämst av hur hon har det just nu. Hon vill ju så mycket och är mitt i en utvecklingsfas. Men det är inte alltid lätt att vara förälder och veta ifall man gör rätt eller fel. Tror att mycket kommer ändras när vi får huset så att vi kan vara ute mycket i trädgården. Det ska ju handlas en del saker så att hon har att göra nu när jag inte är den mest rörliga personen som finns. En gungställning, sandlåda och lilla studsmattan kommer passa lilla fröken perfekt. Sen har vi ju en söt liten lekstuga i trädgården som vår lilla prinsessa kan leka i. Hennes rum ska också fixas så det blir ett perfekt litet lekrum där vi kan spendera dagarna.
Åhhh nu när det är så nära så längtar jag massor tills det faktiskt är vårt vårt vårt.
Tror inte jag är ensam om att längta för just nu är planeringen till huset allt jag och Daniel pratar om. Färgval, kakel, klinkers, badkar, möblering mm ja det är samtalsämnena. 

Men det är faktiskt positivt att ha så mycket att tänka på för jag hinner knappt tänka på att vårt andra barn snart ska komma med storken. Shit 121 dagar är ju ingenting egentligen, sen har vi vårt lilla knyte i famnen och Tyrisen är storasyster...eller ja om jag inte går över som jag gjorde med Tyra. Fast denna gången är jag nästan helt inställd på att göra det för sist var det verkligen pest och pina att behöva traska runt och bara vänta, känna och vänta lite till. Då trodde jag ju verkligen att bebben skulle komma tidigare så redan i oktober började jag förbereda Daniel på att NU kan den nog komma när som helst men nä 11 dagar efter BF kom hon. Men den som väntar på något gott.....
Så denna gången satsar vi på att någon gång runt Daniels födelsedag kommer denna plutt att titta ut. Maj känns som en perfekt månad att få barn i. Det brukar vara lagom varmt och det brukar vara riktigt grönt och fint vilket nästan alltid gör mig på bra humör. Ihhh blir på bra humör bara av att tänka på det:-)
 
Nä nu när jag ändå känner denna glädjeströmmen så ska jag passa på att göra lite nytta. Tyra vilar till tonerna av Rod Stewart (inte mammans val av musik) så nu ska jag undanröja bevisen på hur det kan se ut när vi två är ensamma hemma:-)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela