ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Irriterad

Publicerad 2012-06-27 22:06:24 i Allmänt,

Det går inte att blogga via appen:( 
 
Borde nog fixa det blogg.se för annars finns risken att jag flyttar!
 

Bakis?

Publicerad 2012-06-23 17:15:49 i Allmänt,

Nä bara så himla slö!! Pallar nada!
Inget gott hemma till middag och energin finns inte för att fixa något heller. Pizzerian är jag inte sugen på utan jag skulle kunna dö för att få bli bjuden på middag:) någon som är sugen på att få Perssonfamiljen på besök *blink blink*
Tänk att bli bortakämd med att sätta sig vid dukat bord och bara hugga in:) (drömmer mig bort)
Nä dax att dra filten ur örat och bli mamma/fru igen, sluta drömma och ta tag i middagen.

Blir jag lycklig då??

Publicerad 2012-06-21 21:59:33 i Allmänt,

Vad händer när jag når min målvikt/drömvikt? Blir jag automatiskt lycklig då? Kommer alla vilja umgås med mig då? Kommer allt bli perfekt då?
Egentligen tror jag att jag kanske borde skaffa mig en lifecoach och ändra lite i knoppen istället för nå min skinnyvikt.

Mums

Publicerad 2012-06-21 19:57:05 i Allmänt,

Idag testar vi Alvestaglass Himmelsk röra:)
Känns lyx att äta glass!!

Ajajaj

Publicerad 2012-06-21 08:29:01 i Allmänt,

Träningsvärk delux:)
Underbar känsla för då vet jag att jag tagit i ordentligt.

Underbart

Publicerad 2012-06-20 21:39:56 i Allmänt,

Äntligen fick jag komma iväg till gymmet igen:)
Lika lycklig varje gång jag går därifrån, så egentligen fattar jag inte varför jag inte är där oftare?!?

Löööv is in the air

Publicerad 2012-06-14 09:10:57 i Allmänt,

Vilken underbar känsla det är när man bara får sån där nypirr förälskad känsla i kroppen när man är med sin man<3
Just nu ses vi inte så mycket för det jobbas, målas hus, underhåller prinsessor, vardagssysslor och så mycket mer så de där små stunderna vi får att prata, kramas och bara vara är så mycket värda. Han är ett enormt stöd för mig just nu när det är lite kaos i Sofies värld:-S och superpeppande när det gäller min kost och träning.

Gymmet

Publicerad 2012-06-12 05:40:03 i Allmänt,

5.30 var jag på gymmet.
Sitter nu och värmer upp på motionscykeln (därför jag kan blogga samtidigt ;)) sen kör vi!!!

Tungt

Publicerad 2012-06-11 22:13:09 i Allmänt,

Tungt på jobb nu inför midsommar och stackars kroppen tar stryk:(
Kastar mig i sängen på spikmattan och sover på den några timmar, najch och gör underverk för ryggen!
Har även haft framme min andra spikmatta så fötterna fick sig en omgång. Perfekt när man motionerar en del och fötterna ömmar.


Förresten nu har jag också hittat
Instagram :) Ssofie82

Sugen på en snabbis??

Publicerad 2012-06-03 21:20:21 i Allmänt,

Var så jäääkla sugen på något gott och hade ca 15 minuter innan BB finalen började.
Tog en klick smör, kokosflingor(ekologiska från Kung Markatta), mandelmjöl och pyttelite stevia och blandade ihop till en smuldeg. Strödde på ett bakplåtspapper och in i VARM ugn tills det blev gyllenbrunt. Ut och lät det svalna medan jag vispade grädde med lite vaniljpulver i.
I ett fint glas och på med ströet och några blåbär.
Mums igen!!!


Inte alls likadant men inspirationen kommer från http://56kilo.alltforforaldrar.se/somrig-limepaj-i-glas-lc-lchf/#comments

PT + lchf ???

Publicerad 2012-06-03 20:04:34 i Allmänt,

Någon som vet om det finns någon Online PT som äter lchf?

Sugen på att ta tag och få hjälp med träningen men vill att den jag anlitar har samma kosttanke som mig.
Trivs faktiskt kanon med att äta lchf och jag märker att min kropp mår bra av det.
Kan ju alltid ändras, men den tiden den sorgen för just NU mår jag bra av det.
Dock vill jag sluta vara en soffpotatis!

Dinner tonight

Publicerad 2012-06-03 17:12:13 i Allmänt,

Till middag idag blev det köttfärsröra med hemmaodlad ruccola, färsk sparris, ricottaost och tomat.
5 mums blev betyget:)

Köttfärsröra

•Blandfärs
•Champinjoner ( jag hade färska)
•Lök
•Crème fraîche
•Grädde
•Soja
•Vitlökspulver
•Salt

Har inte skrivit några mått för jag höftade bara när jag lagade den...men som sagt gott blev det:)))

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela