ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Lycka

Publicerad 2012-05-31 22:49:15 i Allmänt,

Gick precis och kollade till mina sovande prinsessor och kände mig sprickfärdig av stolthet över att få vara mamma till dessa två underbara små individer<3
Absolut det bästa jag gjort i hela mitt liv!!!!

Kväll med älskling

Publicerad 2012-05-30 23:50:19 i Allmänt,

Idag blev det shopping på väla och middag på O'Learys tillsammans med maken:)
Finfina kläder hittade jag, och till ett bra pris också:) en kjol som var lite för liten men som nu är nästa mål att komma i;)
En aleo vera ansiktskräm med spf 15 fick också hänga med hem.
Tjjjusssig man ska bli hihi:)

Provar något nytt

Publicerad 2012-05-23 22:49:59 i Allmänt,

Har hela mitt liv kämpat med dålig hy. Har köpt billiga krämer, dyra krämer, olika sorters make up, medicin från läkare mm mm men ingen shit har funkat.
Nu har jag då läst om OCM metoden och bestämt mig för att ge den en chans.
Återkommer med utlåtande senare:)))

Härligt värre

Publicerad 2012-05-23 10:53:33 i Allmänt,

Ännu en dag med sommarväder:) Helt underbart måste jag säga!!
Tänk er själv att ta på sig linne och kjol kl.7 på morgonen och kunna gå ut på altanen direkt.
Semesterkänsla på hög nivå:)))


19.30

Publicerad 2012-05-22 14:15:19 i Allmänt,

Denna veckan är min kusin med i Halv åtta hos mig=) Hur häftigt är inte det liksom...
Ikväll är det hans tur att laga mat och vi hejjar för fullt på honom....Hejja Marcus!!!

Mår bra

Publicerad 2012-05-22 11:19:31 i Allmänt,

Åhh vad jag och tjejerna mår bra av att vara lediga:) Tileas humör idag är på topp och det har det verkligen inte varit de senaste veckorna. Håller tummarna att åskmolnsperioden är över för denna gången!
Och Tyra är supermysig och bara går och klappar och pussar på mig, så en paus i vardagen var nog vad vi behövde!



(Kalasbild från i lördags)



Herregud

Publicerad 2012-05-21 13:46:18 i Allmänt,

Läser just nu Trotsboken av Malin Alfve'n & Kristina Hofsten och har konstaterat att mina kids är fullt normala:)
Trotsiga ut i fingerspetsarna och väldigt aktiva. Precis så som man ska vara när man är 2 och 3 1/2 år.
Det är verkligen som om det är mina små troll dom skrivit om och det känns som en tröst att det ska faktisk vara såhär med skiftande humör, bångstyrigt, barn som inte vill somna och definitivt oftast inte vill sova själva mm mm.
Rekommenderar er verkligen att läsa den:)

Underbara söndag

Publicerad 2012-05-20 11:42:06 i Allmänt,

Tyckte det såg kallt ut imorse så jag packade på Tyra massor av kläder när hon skulle ut och leka med grannbarnen. Ganska snabbt fick vi byta till linne och shorts för det är ju UNDERBART väder:)
Fixade ihop en lyxfrukost med mandelpannkakor med keso och bär, yogate och bärvatten och satte mig i solen. Fick sitta 2 minuter i lugn och ro sen kom hela barnaskaran och tiggde mitt vatten. Mums blev betyget och flaskan blev uppdrucken på 5 röda. En flaska med kiwi/hallonvatten har dom också druckit och grannbarnen tyckte jag var helt galen men att vattnet var fantastiskt:)
Vad gör man inte för att locka i dom så mycket nyttig dricka som möjligt i detta varma vädret;)
Nä nu ska jag och min mätta mage packa ihop oss för strax blir jag hämtad för att fynda på loppis:)
Ha en bra dag mina vänner<3

Ner igen

Publicerad 2012-05-19 11:47:20 i Allmänt,

Nu har min vikt pendlat så himla länge att i söndags bestämde jag mig för att be om hjälp. Mamma och Daniel hjälpte mig att sätta upp rimliga delmål och hur jag ska göra för att nå dem, så nu kämpas det på igen. Jag fortsätter med lchf men är mer sträng än vad jag har varit på senaste tiden och mer motion. Och efter 1 vecka är det -1 kg :) just 10 to go. Japp ni läste rätt, fortfarande 10 kg...min kropp är som en jäkla jojo:/

Hjärnvila och energitankning

Publicerad 2012-05-19 07:33:48 i Allmänt,

Igår fick kiddsen vara hos farmor och farfar i kolonistugan istället för på dagis, så efter jobb stannade jag till och tog en pw/promenad i Bruces skog.
underbart!!!

Avis

Publicerad 2012-05-18 16:40:50 i Allmänt,

Jag är så jäkla avis på alla er som får ha era egna kläder på jobb!!!

Otroligt

Publicerad 2012-05-17 20:35:20 i Allmänt,

Att fast man har så många fina människor runt sig så kan man ibland känna sig så ensam, som att man är utanför och liksom inte passar in.
Har verkligen ingen anledning att känna så men ibland kan man inte styra de där små hjärnspökena som jäklas:(

Frukost

Publicerad 2012-05-17 07:01:15 i Allmänt,

Idag lyxades det till med kesoplättar med vispad vaniljgrädde och bär...underbart!!

Nytränad

Publicerad 2012-05-17 06:23:53 i Allmänt,

Kl 5 stod jag själv på gymmet imorse..
Nu beger jag mig hemåt, käkar lite frukost, fixar mig i ordning och drar sen för en heldag i det stora kylskåpet.
Ha en bra dag alla ni som är lediga, inte aaaaalls avundsjuk:-S
2 dagar kvar innan min efterlängtade långledighet....guuud ge mig styrka!!

Men oj

Publicerad 2012-05-13 00:01:34 i Allmänt,

Mina läsare har ökat rejält de senaste dagarna:) va kul!!
Välkomna välkomna :)))))

Nu är det dax att nanna för om några timmar är det dax att gratta sötaste Tilea och sen är det dax att jobba.

Tji fick jag

Publicerad 2012-05-12 06:48:38 i Allmänt,

Vårväder my as liksom.....idag vaknar man till värsta blåsten:/
Jag som planerat att vara ute massor med tjejerna idag. Tjejdag idag då daddyn ska bort hela dagen.
Nä idag får det bli presentjakt till lilla donnan som fyller 2 år imorgon. Har absolut ingen aning om vad vi ska köpa! Förslag mottages tacksamt!

Sprätter i kroppen

Publicerad 2012-05-11 08:24:31 i Allmänt,

Vårkänslor, goda nyheter och spännande utmaningar gör så att det sprätter i kroppen.
Att jag snart är långledig gör inte heller saken sämre:)
Underbara underbara fredag

Förändringar?!?

Publicerad 2012-05-10 12:10:46 i Allmänt,

Har tagit steget för att förändra mitt/vårt liv...ska bli så himla spännande:)
Håll tummarna för mig att allt går vägen!!
Sen ett tack till finaste maken som stöttar mig och ger min dröm en chans<3 <3

Underbara Lchfbullar!!

Publicerad 2012-05-07 10:24:15 i Allmänt,

Här kommer receptet

(även barnen ääälskar dem)


Ca 6 bullar

Ingredienser
4 ägg
½ dl crème fraiche
1 dl vispgrädde
1,5 dl pofiber
1 dl fibrex
3 msk linfrö
2 tsk bakpulver
0,5 krm malen kardemumma
½ msk fiberhusk
1 krm salt

Ev. Ost att lägga på bullarna ca 2-3 minuter innan de är klara

Gör såhär
• Sätt ugnen på 200 grader.
• Vispa ihop ägg, grädde och crème fraiche.
• Blanda ihop de torra ingredienserna i en annan skål.
• Rör in i äggsmeten och låt svälla i en kvart.
• Klicka ut ca 6 st runda bullar på en bakplåt.
• Baka i mitten av ugnen till de blivit
gyllene.

Lägg lite riven ost på toppen av var bulle och ha dem i ugnen tills osten har smält.


Underbara!!!

Experimenterar

Publicerad 2012-05-07 09:37:44 i Allmänt,

Mixar lite med sconesreceptet som jag länkade till för några dagar sen.
Vi får se hur resultatet bli så kan jag kanske lägga ut nytt recept sen:)

Looki looki

Publicerad 2012-05-06 16:57:56 i Allmänt,

Kolla vad jag klarade igår:))))
Lyckan är total!!!! Målet var att klara det under 1 timme och utan att stanna 1 enda gång...och det fixade jag:)

Friday

Publicerad 2012-05-04 20:54:17 i Allmänt,

Maken är på aw och prinsessorna sover. Borde plocka undan men nä jag sitter med benen i kors och slappar framför tv:n....har avnjutit varma hallon med lättvispad grädde och Ramlösa med citrussmak precis. Mmmmm smaskens!!

Så var det dax igen

Publicerad 2012-05-02 14:05:05 i Allmänt,

Då kör vi en bokstavskombination igen för att bli av med sista tjockiskilona:)
Denna omgången med lchf har jag mått kanon=) hoppas det fortsätter så också för jag vill ju bara komma i mål.

Springtime på lördag och jag har ingen aning om hur det kommer att gå. Är glad om jag kan ta mig runt :S för just nu strular kroppen massor...tar det som det kommer....på kvällen blir det grillfest med trevligt sällskap:-D

Just nu känner jag mig så här...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela