ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Mar. 31, 2013

Publicerad 2013-03-31 14:42:22 i

Snart är påsken över och skönt e det ;-)
No candy vad va det liksom..nä nä Sofie kör all in och trycker hela huvudet fullt. Ingen tanke på drömkroppen denna helgen inte. Och nu när helgen börjar ta slut kommer den där ångesten krypande igen...VARFÖR ska jag alltid förstöra när jag är på g?? Vill jag undermedvetet inte nå mål eller vad håller hjärnan på med?? Så liite längre från mål så blir det fortsättning följer fr.o.m. imorgon :-S

Lillördag

Publicerad 2013-03-27 08:17:41 i

Onsdag redan och dagarna bara springer iväg...tänk om kilona ville hänga med :-S just nu känns det som att jag skapar en päronkropp men taniga axlar, inga tuttar och stor rumpa...om man ändå kunde punktförbränna.

Mmmmm Candy

Publicerad 2013-03-24 18:48:11 i

Idag är en jäklig dag, så sjukt gottesugen så jag blir knäpp:-S
Bara bita sig i tummen och försöka tänka på annat men lätt är det inte
Choooookllaaaaaddd!!!!

Dagens tanke

Publicerad 2013-03-22 07:56:47 i

Din närvaro är en gåva till världen.

Du är unik och det finns bara en som du.
Ditt liv blir vad du gör det till.
Ta en dag i taget.
Se till din lycka, inte till dina bekymmer.
Du klarar allt. I dig finns så många svar.
Var förnuftig, modig och stark.
Sätt inga gränser för dig själv.

Många drömmar väntar på att bli verklighet.
Beslut är alltför viktiga för att utebli.
Sträva efter höjdpunkter, mål och belöningar.
Inget tar så mycket energi som att oroa sig.
Ju längre man bär ett bekymmer, ju tyngre blir det att bära.
Ta inte saker alltför allvarligt.

Lev ett fridfullt liv, inte ett liv att ångra.
Kom ihåg, att lite kärlek räcker långt.
Kom ihåg, att mycket kärlek varar för alltid.
Kom ihåg, att vänskap är en klok investering.
Livets skatter är människor . . . tillsammans.
Förstå, att det aldrig är för sent.

Gör vardagliga saker på ett ovanligt sätt.
Må bra, ha hopp och känn glädje.
Använd din tid till att sikta mot stjärnorna.
Och glöm aldrig,
inte för någon enda dag . . .
hur oerhört speciell du är!

Okänd Författare

Så himla jag

Publicerad 2013-03-20 06:46:01 i

Fan, en titt i spegeln på gymmet och jag inser att jag måste göra något åt min träningsgarderob, ingen modetränare här inte :-S omaka strumpor, för stora tights och Daniels fd tröja..låter som en dröm va hihi.

Kort om min onsdag :-)

Publicerad 2013-03-19 20:17:14 i

2 dagar på praktiken och det känns riktigt bra :-) har idag fått vara med om ett mindre ingrepp samt att jag fått ta alla kapillära prover samt dokumenterat i journaler...så jäkla häftigt, jag Sofie som alltid varit kass på allt är snart färdig undersköterska och jag kan faktiskt en hel del nu :-)

En helt vanlig torsdag

Publicerad 2013-03-14 13:38:09 i Allmänt,

Imorse testade jag ett nytt träningsupplägg som jag läst om i olika bloggar och f*ck vad jobbigt. Jag anser mig ha njaa relativt på god väg bra kondiotion och återhämtning men efter set så höll jag på att kräka och fick sätta mig ner, till och med dom runt omkring kollade konstigt på mig. Jag var verkligen helt slut. Fy f*n vad härligt det var men ändå shiit vad jobbigt. Men det borde ju vara träning som får en att må så som ger bäst resultat, eller hur?
Efter helvetespasset som inte tog lång stund så blev det lite cardio samt plankan (magen håller på att dö av all plankan) och när jag kom hem så körde jag en liten stund yoga som balsam för alla ömma muskler :-P
Dagen har annars gått precis som tänk i pluggandets tema och jag har lyckats göra en hel del uppgifter, men ärligt ett ämne som hälsopedagogik borde förbjudas. Tycker inte alls det är kul :-S

Jomensåattehhh...annars då?? Ser att det är en del som hittat hit till bloggen igen. Välkomna oavsett om ni är bekanta eller främlingar ;-)
Extra välkommen till finaste Emma som lämnar kommentarer till mig <3

Nä åter ner med näsan i boken och plugga på, bara 1 hemstudiedag till sen på måndag är det dax att börja praktisera i 4 veckor. Ihh då kommer det bli full rulle med nya kunskaper och krav samt förväntningar, barnen fler timmar på dagis plus att jag måste få ihop det tidsmässigt med träning, studier, familj och vänner :-)
Snacka om utmaning! Så ja lite vår och ljusenergi hade passat perfekt just nu..åt helskotta med snön!

Mar. 14, 2013

Publicerad 2013-03-14 06:21:27 i

Vilken känsla när man börjar dagen med huvudvärk, en riktigt sån där malande bakom ögonen :-S får nog bli googles hela dagen idag samt se om man kan tjata sig till en massagetid.

Idag står träning och plugg på schemat :-)
Kasta in lite uppgifter och komma ifatt.
Ihh jag tror det är 13 1/2 vecka kvar tills jag slutar skolan och sen får vi se vad livet har att erbjuda.
Lääängtar som en tok efter semester och resan till Bulgarien samt att vi ska gå och se Gyllene Tider :-)
Detta kommer bli så bra!!

Skryt skryt skryt :-)

Publicerad 2013-03-12 21:50:56 i

Idag kan jag skryta med 2 1/2 timmes träning..bye bye fat ;-)
Och här är en sköning som fick göra mig sällskap i några minuter iallafall :-)

Utkast: Mar. 12, 2013

Publicerad 2013-03-12 11:48:12 i Allmänt,

Idag har jag en skämma-bort-mig-själv-dag och har trotts att klockan inte är så mycket redan både tränat et HÅRT träningspass samt gjort ansiktsmask och duschat varmt och använt lyxiga produkter som luktar gott. Det är min nya grej för att belöna mig att jag har tränat, en duschkräm som luktar riktigt gott. Kanske knasigt men bättre än godis som jag belönade mig med förr i tiden. Konstigt man alltid varit en mullis genom året då man kommer hem från ett pass och kränger choklad...plus minus noll där ja eller förmodligen plus på kalorierna. Nu är ju detta läänge sen men lika kokobeteende för det. Nu är jag gammal och vis hehe och det betyder att jag får belöna mig med tvål ;-)


Vägen mot målet

Publicerad 2013-03-10 10:51:43 i

Haft en bra helg och haft fokus på mål så kosten har funkat kanon. Jag e så stolt över mig själv just nu.

Mar. 07, 2013

Publicerad 2013-03-07 08:57:56 i

Funderar på att börja styrketräna mer för just nu är det nästan 100% cardio och innerst inne vet jag att styrka är bra för mig, att jag inte kommer bli "biffig", och att set är snyggare att ha en slimmad vältränad kropp än vara mager men sladdrig. Men ändå envisas man att stå där och bränna kalorier på springbandet.

Just nu är jag sådär jäklar in i bomben taggad så att vägen-mot-drömkroppen har stor fokus i mitt liv. Givetvis är barnen, familj, vänner och skolan lika viktiga men JAG börjar också bli viktig för mig. Helt ärligt så tror jag att det är vårkänslor som sprätter i kroppen på mig :) delar gärna med mig av lite energi om någon önskar;-)

Mar. 06, 2013

Publicerad 2013-03-06 17:47:51 i

Idag har det varit en tuff pluggdag, jag hittar ingen inspiration och ämnet intresserar mig inte för fem öre. Efter några timmars kämpande och jag stod och stampade på samma ställe så byta jag om till träningskläder och drog till gymmet. 1 timmes pw på bandet och lite planka senare så var kroppen nöjd.
Det börjar bli riktigt härligt att träna och jag känner nu efter 3 tuffa veckor att kroppen börjar fatta vad som ska hända:-)
Glad att jag har en man som sparkar mig i r*ven när det är tufft.

Sen gör det så gott att det är fint väder :)
Idag har det grillats hamburgare och korv, lyx att kunna göra det en vanlig onsdag som Daniel sa.

Våren är här

Publicerad 2013-03-05 17:23:04 i

Åh vad jag hoppas att våren är här för att stanna. Underbar känsla när solen lyser in genom fönstren.

Lyxade till dagen med en timmes pw ute i det fina vädret och nu är det dax att svira om till träningskläder och bege mig till spinningen. Det går bra nu;)
Sen när jag kommer hem blir det att träna plankan och sen ska jag bara hålla kväll :-)

Nya krafter, ny design

Publicerad 2013-03-04 12:35:16 i Allmänt,

Livet är på topp just nu och jag försöker ta till vara på den energin och göra det bästa av det.
Tyckte då att även bloggen skulle få en ny fräsch och ljusare look. Så efter att ha tagit en pluggpaus så fick fingrarna leka lite på tangentbordet och ljusare it is :-)

Söndag natt

Publicerad 2013-03-03 23:58:34 i

Somnade klockan 19.30 tillsammans med tjejerna och sov gott fram tills nu då jag vaknade dunderpigg. Har haft en underbar men hektisk dag tillsammans med tjejerna och mamma och det var väl det som tog ut sin rätt.
Låg och funderade ut lite mål med denna månaden, älskar ju utmaningar men det måste vara på relativt kort sikt för jag blir snabbt rastlös och vill ha resultat.
Iallafall mina mål denna månaden är från imorgon 4/3 tills den 31/3 alltså under 4 veckor att
* träna så mycket jag bara kan
* göra plankan varje dag (tar en förebild imorgon)
* INTE väga mig innan den 31 mars

Känns som en lagom liten lista att klara:-)


Aldrig mer vill jag se ut såhär igen som jag gjorde när jag började med lchf i november 2011 (tror i och för sig att kroppsbilderna från nyår ser ännu värre ut, mådde riktigt dåligt i vintras så då lät jag mig förfalla rejält och har en tuff väg tillbaka nu. Men nu är det åter fokus på målet)

Mar. 02, 2013

Publicerad 2013-03-02 14:12:14 i

En grå och tråkig lördag som inte blir roligare av att maken är sjuk. Hög feber har han så han är nerbäddad och jag försöker komma på vad jag och tjejerna ska göra för att ljusa upp denna tråkiga dag. Träningen är avklarad och jag har unnat mig ett varmt bad med masssor av bubblor och en bra bok. Underbart att skämma bort kroppen lite.
Är ganska öm och det är kanske inte så konstigt med tanke på att jag har tränat 1 timme varje dag förutom 3 dagar på två veckor och är riktigt noga med kosten. Hoppas ju på att om jag fortsätter så, så försvinner min vaddering och fram kommer drömkroppen :-)
Ni tänker väl på att det snart är beach 2013 ;-)
Årets resa går till Bulgarien, vi har aldrig varit där innan så det ska bli kul att prova något nytt. Och precis som alltid annars så är ju drömmen att ha en grym kropp att glida runt med i en snygg bikini, drömmen är det sista som överger en hihi. Kämpar iallafall som ett as denna gången.

Kan tänka mig en sån här bikini om jag får kroppen på köpet ;)
Bild lånad från HMs sida och den snygga bikini finns i fler läckra färger

Morgonstund har guld ....

Publicerad 2013-03-01 05:58:54 i

Morgonträning är gudomligt!! Musik i öronen och sen bara göra vad man ska.
Kul?? Hell no!!
Skönt efteråt?? Absolut!!
50 minuter kvar sen hem och vabba

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela