ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Vad tycks?

Publicerad 2011-03-30 11:21:47 i Allmänt,

Gud va länge sen jag skrev. Det är verkligen massor som hänt sen sist. Dock hinner jag inte skriva om allt nu utan jag tänkte bara slänga in 2 snabba bilder på mitt slutresultat av jeansutmaningen som jag varit med i.

Bild tagen 7 januari 2011 

Bild tagen 30 mars 2011
Liiiiite skillnad är där;) Och JAAAA det är samma jeans:)

Imorgon är sista dagen sen är det dax för nästa utmaning:)

Aj igen

Publicerad 2011-03-17 09:50:47 i Allmänt,

F-A-N vilken träningsvärk jag har efter joggingturen i förrgår. Ihhh det känns både här och där och jag går som en gammal tanta som gjort på sig hihi. Trots att min kondis blivit bättre så var jag och en annan tjej de där två som sinkar gruppen hela tiden. Hallå jag är ju liksom ett halvfetto fortfarande så det är faktiskt inte så lätt att springa på hur snabbt och hur länge som helst. Men men jag kämpade på och gjorde verkligen mitt bästa, dock har jag ingen som helst aning om hus jag ska klara springa springtime i maj. Eller man kan kanske förbättre sin kondtion så mycket på 2 månader?
Nu är det inte så långt kvar på jeansutmaningen heller. Jag får på mig mina jeans och jag kan knäppa dom utan att halva rumpan är utanför men jag kan lova er en sak gott folk att det är INTE en vacker syn. Hmm jag äter faktiskt riktigt nyttigt och jag tränar som aldrig förr och ändå så tar det sån tid. VAD E DET FÖR FEL PÅ MIN KROPP?? Börjar snart bli desperat för detta är bara tråkigt.
Ge mig råd snälla någon!

Våren e här:)

Publicerad 2011-03-15 14:49:20 i Allmänt,

Vet ni vad, jag tror våren har kommit. Nu håller jag bara tummarna att den är här för att stanna.
Har precis varit på premiärtur med barnen i cykelvagnen och sen blev det lite lek ute i trädgården.
Medan Tyra och jag spelade fotboll så Tilea nannade gott i vagnen och det blev mycket lättare för henne att andas.
Var på barnakuten med henne igår kväll för hon har en fruktansvärd hosta och andas ansträng och precis som jag misstänkte så var det falsk krupp. Hon fick inhalera och sen blev vi hemskickade. Fasade för natten men den gick mot all förväntan riktigt bra:) Vaknat några gånger av hostattacker men annars har vi fått sova.

Idag har jag fått goda nyheter ifrån jobb:) Jeanette har fått byta grupp så när jag kommer tillbaka så kommer vi få jobba tillsammans. Kan säga att det känns sååå mycket najsigare att börja jobba nu än innan då jag inte visste någonting.

Nu ska jag börja laga middag för det hinns inte med sen eftersom ikväll är det joggingpremiär på gymmet. Tydligen bara 61 dagar kvar tills Springtime och eftersom jag känner en hel del som ska vara med och springa så gäller det väl att sätta en raket i rumpan nu och träna rejält inför det. Vill ju INTE komma sist.

Alla ni som också ska springa Springtime, tränar ni nu ordentligt??

Maaammaaa mmmaaammmaa

Publicerad 2011-03-11 20:54:29 i Allmänt,

Dessa underbara ord hördes från Tilea imorse när hon var riktigt arg för att jag inte hämtade henne från sängen:) sen om det var en ren tillfällighet att hon sa det så det vet jag inte men värmde gjorde det i alla fall<3

Idag har jag och barnen spenderat förmiddagen hos Elina och Lova. Tyra som inte är ett dugg blyg och just nu är inne i en uuunderbar trotts skrämde nog slag på dom:) Hon for runder och kollade på allt och testade massor, men men vad är där att göra detta är ju något som alla barn går igenom. Det blir mycket räkna till 10 numera och bita sig i tungan. Säger då det att jag kommer vara gråhårig innan jag är 30.

När vi kom hem från våra fina vänner gjorde jag dagens hälsoval, istället för att lägga mina sovande barn i sina sängar och själv kasta mig på soffan så la jag dom i vagnen och gick en promenad på 1 timme.
När jag lämnade vårt hus var det fint vårväder så jag tog bara en hoodtröja på mig. Halvvägs började det dock se mörkare ut och en liten stund senare började droppar falla på mig. Jaja bara lite vatten tänkte jag och fortsatte. Tjoko 3 sekunder efter att jag tänkt den tanken så öppnade himlen sig och det haglade hur mycket som helst på mig, kommer ju f-a-n ha blåmärke på rumpan imorgon så mycket som det haglade i ryggen på mig. Väderguden gillar inte mig helt enkelt:/

Nä nu ska jag hålla kväll och njuta av helgen:)

:)

Publicerad 2011-03-03 09:48:02 i Allmänt,

Haft ännu en natt med god sömn 
Lämnat Tyra på dagis och det gick lika bra som alltid
Gått morgonpromenad

Ser ni vilken bra start på dagen jag haft:) Denna dagen kan ju bara inte bli fel.

Idag är Tyra inne på dag nr 3 som nappfri och det går fantastiskt bra, hon är så duktig min lilla tjej.
Igår när hon gick och la sig så sa hon till Daniel att hennes napp e hos elefanten och sen gick hon in och la sig och somnade utan problem. Kändes härligt i mammahjärtat kan jag säga.
Och idag tänkte jag att när jag hämtat henne på dagis så ska vi vara ute så kan hon träna på att cykla på sin nya cykel. Belöningen för att hon gav sin napp till elefanten på Busfabriken blev som sagt en riktig cykel med stödhjul också har hon fått en superfin rosa cykelhjälm så nu e hon stora tjejen här hemma:)

Nä detta fick bli en snabbis för nu vill lillan ha min uppmärksamhet:)


Detta är Tyras fin cykel

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela