ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Våffeldagen, löning...

Publicerad 2010-03-25 10:55:20 i Allmänt,

...underbart väder och kroppen känns helt okej idag. Kan det bli bättre?? Jo dottern är på ett underbart humör och aptiten är tillbaka...jag blir ju bara så lycklig:-)
Äntligen verkar det som våren hittat hit och det börjar så smått komma upp grönt och gult ur marken...me like.
Längtar bara tills det börjar bli ännu mer grönt och tätt runt vår trädgård så att det inte går att titta rakt in.
Sen är det väl snart dax att investera i lite trädgårdsverktyg och ge sig ut och fixa i trädgården. En stor skyffel för att ta hand om all hundskit som efterlämnats på vår gräsmatta *urk* så att man vågar släppa ut Tyra.
Det där är något som jag inte förstår, varför man använder sin trädgård som en rastplats till sin hund. Det är ju så äckligt. Och skulle nu hunden göra något när man är ute i trädgården med den så tar man väl upp det direkt...men så har inte fallet varit här utan detta verkar endast varit en rastplats för där är så j*vla mycket att man måste gå sicksack för att inte ta med en doftklump in under dojjan.

Jag skrev ju igår att vitrinskåpet äntligen är klart och nu är det fyllt också. Mycket nöjd med mitt blocketfynd och hur det blev efter allt målande.
Bebbens rum fick sig en skjuts igår när Daniel kom hem på kvällen. Så nu finns både skötbord, bokhylla och lite annat smått på plats. Sen får vi väl ut och köpa en spjälsäng till lille busfröet. Vaggan ska tas in och fixas och placeras i vårt rum. Åhh nu börjar det bli så mysigt. Älskade allt detta pysslande när jag väntade Tyra. Och nu ska min stora tjej få hjälpa mamma att göra det fint till småsyskonet.
Sen om 2 veckor blir det nog en tur upp till Ullared för oss så att det kan investeras en del nya bebbekläder och en massa vår/sommarkläder till Tyrisen.

Så nu till dagens planer. Det fixas på toaletten just nu så snart blir den väl klar, Tyra sover så jag tänkte hämta in lådorna med bebiskläder och sortera och börja tvätta.
Sen ska vi packa oss in i bilen för att köra och häls apå mormor på jobb och käka våffla. Sen har jag faktiskt ingen aning. Men denna mamman och lillfisen är nästan aldrig rastlösa så jag är inte bekymrad.
Ha en underbar vårdag och njut av solen.

Tillbaka:-)

Publicerad 2010-03-24 20:41:51 i Allmänt,

Min goa och icke gnälliga dotter är tillbaka...åhhh härligt är det<3
Har haft en tuff dag med min jäkla kropp men hon har varit så mild och go. Precis som hon förstått att jag mått kasst. Det har tryckt neråt och ryggen har varit så kass så jag knappt inte kunnat gå. Har haft en konstig orolig känsla i kroppen så jag blev helt nojjig och har nu bestämt mig för att så smått börja packa bb-väskan.
Lillens kläder ska ju tvättas och det ska kompletteras med mössa och strumpor och byxor ifall det blir en pöjk.
Har köpt en superfräck body till en kille och en helt underbar vårig bodysuit från Hugin & Mugin till en tös. Sen måste jag leta upp de där superviktiga papperna som man måste ha med sig upp...ja det är massor som måste ordnas och jag har inte gjort något alls.
På bebbens rum är det bara målat vitt med en svart fondvägg med en text.

Sen har jag använt det som målarrum till vitrinskåpet så där är inte gjort något alls.
Men nu äntligen är skåpet klart och på plats och är precis så där helt underbart i mitt kök som jag föreställde mig:-) så nu kan det börjas fixas till lille Ragnar. För dagarna springer iväg nu...imorgon är det 50 dagar tills bf.

Nä nu ska jag hålla kväll och krypa upp i soffan för att kolla på Grey´s Anatomi i min ensamhet eftersom mannen är och läser tyska och Tyra sover gott sen en timme tillbaka.

Sen glömmer ni inte att det är våffeldagen imorgon va??

Kul på ÖF???

Publicerad 2010-03-23 16:22:52 i Allmänt,

Ja det hade säkert dom mammor och barn som var där i rätt tid och inte kom 1½ timme efter att det stängde.
Ajabaja kyrkisen som inte uppdaterar sina sidor:/
Så då åkte vi för att kolla priset på Busfabriken och tja 100:- i min lite fattiga värld är faktiskt mycket pengar för en sån sak.
Sen tycker jag det är sjukt att ta en sånt pris för en liten som i Tyras ålder där lekhörnan är i samma storlek som vårt vardagsrum. Fick till svar att "hon får ju faktiskt vara här i 3 timmar"...men wow liksom precis som en sån liten orkar det. Nä vi åkte och handlade och la hellre pengarna på fina kläder och god mat så kan vi busa helt gratis här hemma så fort lillan vaknar:-)
På menyn ikväll står varsin Nachotallrik med god sallad och tzatziki :-P

Men en trevlig överraskning låg dock i brevlådan när vi kom hem och det var den söta kjolen som jag vann på tradera till Tyra....kommer passa perfekt med leggingsen som jag köpte idag. Naw min lilla gullunge kommer bli så fin så i sina nya kläder;-)





Tisdag hela veckan..

Publicerad 2010-03-23 11:27:26 i Allmänt,

...eller idag iallafall:)
Dagen började med att Tyra vaknade 6.30 i egen säng. Hon har sovit själv nu 2 hela nätter och min rygg mår finfint av det även om det är tomt utan min lilla snusseunge brevid mig.
Jag gjorde en chansning och fixade en flaska också gossade vi in oss alla 3 i vår säng. Och dra på trissor, hon åt hela flaskan utan en enda protest....stort i min värld just nu då hon typ inte ätit någonnting på 1½ vecka.
Sen åt hela familjen frukost och sen borstade vi tänderna tillsammans...alla sittandes på golvet.
Shit vad ett barn kan få en att göra hehe bara genom att vara så himla charmig.
Vi har även hunnit med att blåsa såpbubblor i badkaret, busa, möblera om i Tyras rum och vilat(då jag passade på att måla vitrinskåpet) och klockan är just nu när jag skriver 10.45...snacka om att vara effektiva;)
Men till saken hör ju att vi måste vara effektiva idag för i eftermiddag ska jag och Tyra testa Öppna förskolan här i byn och se om det är något att spendera tid på. För om det verkar ok, folket är trevligt och lillan trivs så tycker jag att det är en utmärkt 1-2 ggr i veckan-aktivitet för oss. Mest så att man får lite socialt och Tyra får busa av sig lite. Får allt ge det en chans;)

Så annars vad händer i livet då ...alldeles för mycket men ändå ingenting tycker jag. Kämpar på med mina papper till försäkringskassan men det verkar ju dock inte lösa sig speciellt smidigt. Har hållt på med det här sen i julas och står fortfarande och stampar på samma ställe. Trodde det skulle lösa sig igår då jag äntligen fick tillbaka papperna från jobb men då jag kontrollera uppgifterna dom fyllt i så hade dom sänkt min årsinkomst med ca 70 000kr..snällt va. Så det är bara till att börja om från början. Dahh där får man för att man försöker vara ute i god tid med sina papper.
Sen med magen går allt bara toppen. Den växer och lillen rör sig hur mycket som helst nu. Helt underbart att känna för det blir så verkligt att snart finns h*n här ute hos oss. Daniel sa för någon dag sen att nu börjar han verkligen förstå att det ska komma en till..hehe det är ju tur att det bara tog ca  200 dagar någonting för att han skulle få upp ögonen om att han ska bli pappa igen. 
Själv börjar jag bli ganska nervig inför att klara av förlossningen. Minns ju hur j*vla ont det gjorde. Dock har man ju inget val utan det är ju bara ta det som det kommer, men ändå aj aj aj aj aj. Sen blir det faktiskt inga fler barn för vår del utan då ska jag njuta av de två jag har:)

Nä om man skulle stänga ner vännen för tillfället och ta och städa undan och göra oss klara för dagens utflykt.

Har ni sett att solen är framme?? Härligt va:)



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eller inte...

Publicerad 2010-03-22 15:09:05 i Allmänt,

Ni vet den där tjejfesten som jag såg fram emot i fredags...tja jag hann vara där knappt 1 timme tror jag sen fick jag åka hem för Daniel hade blivit sjuk. Han har legat i maginfluensa hela helgen så jag och Tyra har fått bo hos mamma och Uffe för jag vågar inte riskera att bli smittad nu när det är ganska nära tills bebben kommer. 
Nä det är så typiskt när man ser fram emot något men inget att göra. Det kommer väl fler tjejfester när jag fött och ammat klart och allting;)

Igår gjorde jag en upptäckt när Tyra tjurade för att jag inte skalade bananen tillräckligt snabbt och det var att han där uppe har inte varit helt snäll mot henne. Som om det inte räcker med att hon först fick en framtand och det var jobbigt och därefter knoppade de tre andra framtänderna upp samtidigt och det har varit kaos för lillan utan nä min upptäckt var att hon även har fått en kindtand....HALLÅ liksom vad har min lilla fisunge gjort för ont för att förtjäna det. Inte konstigt ju att hon inte vill äta något, det måste ju värka som f*n i munnen på henne. Så nu har jag full förståelse för att allt bråkar för henne och att det spills en del tårar per dag.
Men samtidigt måste jag ju även berätta att hon även skiftar med sitt vanliga charmiga och helt underbara fantastiska jag så man kan verkligen stå ut de stunder som det kommer tårar och inget man gör är rätt.


Nä nu har jag kämpat här en bra stund för att få in lite nya bilder men dom kommer på fel håll hela tiden så jag ger upp innan jag blir galen.
Men nu finns dom i datorn så snart snart snart ska ni få se små glimtar av huset som tar all vår tid numera.


Fredag!!!!

Publicerad 2010-03-19 14:23:12 i Allmänt,

Så var det då fredag och ikväll är det dax för tjejfesten med tema Crazy pink:-)
Ska bli riktigt roligt och jag gillar skarpt ideen om att alla tar med sig något gott småplock så blir det ju en plockbuffé. Självklart så tycker jag att man måste ha något sött på bordet och choklad är aldrig fel enligt mig så mitt bidrag blir kladdiga chokladmuffins. Har redan provsmakat och dom är Grrrrrrymt goda (tycker jag iallafall).
Kan ju nästan helt säkert säga att detta är sista tillfället för mig att göra något sånt här på ett bra tag. För snart är tuttarna uppbokade igen och då kommer det mest bli att hitta på saker tillsammans med familjen. Absolut inget fel med det för jag avgudar min familj. Har även en känsla av att Tyra kommer bli grymt mammig när bebben kommer så det får bli till att dela på sig. Men klart jag räcker till för alla mina älsklingar.
Jag längtar så tills det tillfället då jag har vår lilla bebbe i famnen och Tyra får träffa h*n för första gången. Sen ska det bli så underbart att börja bli rörlig igen och kunna komma ut på långa promenader, kunna springa med min dotter och göra vad jag vill utan tjocka kroppen strejkar. Visst har den blivit bättre av yogan men jag måste fortfarande ta det ganska lugnt för annars packar ryggen och bäckenet ihop direkt och det ser jag ingen anledning till att utsätta mig eller min omgivning för. För ingen mår bättre av att höra mig gnälla och behöva hjälpa mig med en massa enkla saker. Har även börjat svullna upp lätt och samla på mig en massa vatten så den porriga färgen på mina ben är numera röd/blåflammiga typ som när man är grymt kall. Grrr säger jag bara..känner mig som porrhöna nr 1 hehe. Tur man inte ser ut så här alltid;-)

Nä färdiggnällt för idag och eld i röven medans lillan sover middag för att hinna få saker gjort. Tror Daniel hade fått en hjärtinfarkt om han sett köket just nu. Inte lätt att baka med hjälp av Tyra hihi. Så här ska saneras medans jag inte har någon som slåss om disktrasan med mig.
Sen ska jag och lillan kasta oss i ett bad med MASSOR av bubblor så vi luktar gott inför kvällen. Mysigt mysigt.
Så jag önskar er alla där ute en trevlig fredag och en najsig helg ifall jag inte hinner skriva något mer.
Massa skål i alkoholfritt mousserande!!!!


                                           


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja du så var det snart helg!!!

Publicerad 2010-03-18 13:08:51 i Allmänt,

Så var det snart helg och dagarna bara springer förbi.
Idag var det dax för en kontroll hos bm Maritha. Lille Ragnar har vänt sig rätt i magen och ligger nu fixerad men ruckbar. Underbart att höra för jag har varit lite stirrig att den ska lägga sig med rumpan neråt...men nä baby Persson sköter sig galant och busade på för fullt för att vi inte skulle kunna kolla hjärtljuden. Varje gång Maritha hittade dom så boxade h*n runt och lekte jäkel...ja vad säger man...med oss som föräldrar och Tyra som storasyster så måste det ju bli en busunge:-)
Sen blev det en runda bort till mamsen  och sa hejs svejs och sen bort till systemet för att handla inför morgondagens tjejfest. Lugn lugn gott folk, det blev alkoholfitt;-)
Sen for jag och dottern vidare för att handla tills imorgon...men som vanligt blev korgen överfull och Tyra hade med sig något hem....hmm att man aldrig kan motstå den där söta lilla tokfian.
Ja det var 2 fina popup-böcker så då ser jag ingen större skada. Älskar att hon är tokig i böcker för jag tror verkligen att det är bra för deras språkutveckling...plus att det är en mysig stund att sitta och mysa med henne i knäet. Här läser vi böcker MÅNGA gånger varje dag så det är kul med lite variation...blev lite tjatigt ett tag med Max lampa.
Nä nu gnider sig liten i ögonen och gossar med mamsen så jag får försöka natta henne en stund. Sen ska det bakas bröd och kokas soppa på ett spik inför kvällen.
Tanken är att vi ska kladda med fingerfärg när Tyra vaknar om hon är på rätt humör.
Tjing tjing

Onsdag mitt i veckan

Publicerad 2010-03-17 08:07:22 i Allmänt,

Igår var det ju då läkarbesök hos Doktor Lars klockan 14. Vi stressade in till staden och var i lagom tid trodde jag men fanns där några parkeringsplatsen tillgängliga..NOPE. Lätt att parkera i gatan på Stattena också ju...där får man inte stå och där får man inte stå..ja ni fattar. Långt om länge och en bra bit därifrån hittade vi en plats att ställa bilen på. Tack gode att lillan går så fint själv nu annars hade jag ju varit halvdöd när vi kom fram.
Men vi var där några minuter innan utsatt tid så det hanns med att leka lite pajas i väntrummet:-)
Gullungen gjorde succe bland gamlingarna och sjuklingarna. Det jag bara inte förstår är VARFÖR måste folk som inte känner henne ta i henne när hon går förbi. Sådär gör jag verkligen inte på barn som jag inte känner.
Där var en kvinna som tog tag och skulle hålla Tyra i handen när hon gick förbi så det var inte ens Tyra som ville. Sen släppta kvinnan knappt när jag gick fram och skulle ta Tyra...freak!!! Ville bara ta upp och sanera min lilla buse efteråt.
Men läkarbesöket gick kanonbra och hon satt som en ängel i mammas knä medans doktorn lyssnade och tittade och petade. Diagnosen blev hmmm tror det hette att hon fått en virussjukdom i slemhinnorna i luftstrupen och det fick man ingenting för utan hostan kunde pågå ett antal veckor till och det är i inget farligt eller smittsamt. Och det var ingen större fara att hon inte vill äta så länge hon dricker..så ja det kändes skönt att fått reda på att det ser bra ut iallafall.

Och eftersom Tyra varit så duktig åkte vi upp till Barnens hus och köpte leksak. Det blev en hink med träklossar i alla de färger och former och ett set med fingerfärg så nu ska det byggas och målas på Hyben Way.
Vi var hemma en strax innan the daddy så lillan fick vila och jag kastade mig in i tvätthögen som skulle vikas och läggas i i garderoberna. HATAR verkligen vika och lägga in kläder. Att tvätta och hänga upp är inga problem men den andra biten är verkligen kräkmedel. Men det måste ju göras nu när man är en av de vuxna i huset. Shit man visste inte hur bra man hade det när man var liten. Så tack mammsen för alla kläder du vikt till mig genom åren
:-)
När Daniel kom hem packade vi in oss i bilen och for till Bauhaus (för där har vi ju aldrig varit förr hehe).
Kvällsmaten fick bli lite lyxigt igår på Max och det uppskattades av hela familjen.
Tyra fick en egen liten burgare och en mugg med äpplejuice och var grymt nöjd. Sen att peta av bitar av brödet och dippa dom i ketchup var rena lyxen.
Sen bar det av hemåt och blev en lugn kväll dock med en liten buse som skulle upp i soffan ner från soffan osv.
Tack och lov att det finns inspelningsbar box så att man kan avnjuta veckans Cougar Town en annan dag.
Nä nu pips det här brevid i sängen och en blöja putar upp under täcket. Lillan har upptäckt att jag smittit över till Daniels sida och trängs nu här istället:-D Lätt att dela madrass med en 84 cm lång tjej som envisas med att ligga på tvären. Inte många cm kvar till denna tjocka mamman:)
Men tuddelu så länge gott folk

Bråktisdag

Publicerad 2010-03-16 08:24:53 i Allmänt,

Vilken start på dagen:/ Vaknade 5.30 av att Tyra hostade som bara den. Ush vad jag mår dåligt av att se henne sjuk. Den lilla kroppen blir ju helt krampig när hon får sina hostanfall så idag blir det till att ringa läkaren och se till att få en tid för det här funkar inte längre. Nu vill hon inte ens dricka välling utan man får muta i henne några skedar med yoggi och lite frukt för att hon ska äta. Och eftersom hon knappt äter alls så gnälls det MASSOR och det är inte det lättaste att ha tålamod för det hela dagarna även om jag verkligen gör mitt bästa.
Sen hjälper det inte att hon är dunderförkyld och 3 tänder trängt igenom på väldigt kort tid. Så nä låt min glada tjej utan massa baciller och skit vara tillbaka snart.

Nu till något positivt...
* jag älskar verkligen att ligga och titta på när min dotter sover. Kan inte förstå att jag kan ha fått en så fin underbar liten tjej....det är kärlek villjag säga!!!
* vet ni hur underbart det är att ligga i sängen och titta ut genom fönstret och se solen lysa upp alla träden.
Snart snart snart är dom gröna och då ska vi vara ute massor och njuta.
* Vi har nästan ingen snöskit kvar i vår trädgård utan den "underbart fina" gräsmattan tittar fram....(snacka om att vi kommer få fylla på och så rejält på vissa ställen) 
* Idag är det endast 59 dagar till bf...sen plus de där max 16 dagarna som man få gå över så är det max 75 dagar tills vi håller vårt pyre i famnen och Tyra är storasyster...LÄNGTAR!!!!
* Ikväll är det dax för Cougar Town igen...härligare serie får man ju leta efter:-)

Nä nu blir det telefonkö på Vc Stattena...jag är ju "bara" nr 14 i kö nu.



Kommer snart bilder på huset....lovar!!!

Vi lever fortfarande

Publicerad 2010-03-14 15:30:39 i Allmänt,

Idag har det blivit en dag hemma hos mamma så då passar jag på att låna internet en stund. Hmm jag som trodde att det skulle ta några dagar innan jag kunde använda datorn där hemma men nope fortfarande har vi inte fått vårt nya modem så vi kan försöka koppla in det. Shit vad jag känner mig naken utan internet...hemskt va. Men läste igenom mina vänner bloggar lite snabbt precis och jag har ju missat hur mycket som helst. Saknar er vänner men snart har vi kommit i ordning så då får ni komma till Bårslöv och fika med oss:) Just nu är det inte den bästa platsen för en massa småttingar men förhoppningsvis blir hallen och lilla toaletten snart klara så vi kan komma helt i ordning.
Sen är Tyra sjuker just nu också. Stackaren har fått 3 tänder som trängt igenom inom 1 vecka så hon har haft feber och varit helt slö och hängig nu i några dagar. Sen åkte hon på världens förkylning också, ja allt kommer ju samlat så nu borde det ju snart gå på rätt håll.
Nä nu blir det snart till att åka hem och lämna snorfian till pappa och åka på gravidyoga.
Så detta blir bara en liten snabb uppdatering och upplysning om att vi lever och är snart tillbaka i verkligheten igen.
Finns på mobilen om ni saknar mig;)

BYe Bye

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela