ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Award

Publicerad 2010-09-30 21:45:25 i Allmänt,

weeeiii jag har fått en award från min vän Cecilia 
Blev superglad :-D



Med denna award ska man berätta 3 saker som ligger en varmt om hjärtat, visa en favoritbild och skicka vidare till 5 andra bloggar.

3 saker

  • Min älskade älskade familj. Jag har en underbar make som är precis lika knäpp som jag och tillsammans har vi fått dom finaste flickorna man kan tänka sig<3
  • Min underbara mamma som finns där för mig i vått och torrt!!!
  • Denna lycka som jag känner just nu. Att må så här bra betyder mycket för mig.


Dock har jag svårt att välja vilka bloggar som jag ska skicka den vidare till så jag ger den till alla de som läser min blogg och själva bloggar.


Och här kommer en av mina favoritbilder

I mitt eget blue hawaii...

Publicerad 2010-09-30 15:28:59 i Allmänt,

Dax att krypa ur min lilla isolerade bubbla nu och ge mig ut bland folk.
Senaste tiden har jag knappt varit ute på nätet och mest hållt mig hemma och försökt ladda krafter.
Förra veckan var tuff på sovbiten men det börjar gå åt rätt håll. Denna vecka har vi dock fått dras med världens dunderförkylning. Mitt frågetecken efter dessa dagar är nu...Hur mycket snor kan det komma ur 2 så små personer??? Torka näsor, torka näsor, torka näsor...bara den biten är ju ett heltidsjobb:)
Här hostas och snörvlas fortfarande men vi har i alla fall skippat gnällbiten. Snornäsor lär vi säkert få dras med ända tills våren kommer så det är bara till att vänja sig.

Så hur går det då på viktbiten?? Tja hinna ner alla mina 15 lär jag inte klara men jag är nääääära. Jag har ju förnekat att jag börjar bli gammal och hela tiden sagt att det är ju länge tills jag fyller år. Snacka om att jag blev förvånad i måndags när jag kollade kalendern och insåg att shit det är ju nästa vecka. Men gammal förnekar jag fortfarande, jag är ju absolut inte en dag över 25;)
Det blir inget stort detta året utan bara en god middag tillsammans med min familj, mamma, uffe och svärföräldrarna. På lördagen ska jag och Daniel gå ut och äta själva för första gången sen Tilea föddes. Ska bli intressant att se hur det går, för jag måste erkänna att jag är nervös att lämna min lilla tjej även om jag vet att hon är i trygga händer. Men hon är ju alltid med mig och är en riktig liten mammagris så ja det känns tufft.
Tyra är så stor så det är ingen fara för hon ÄLSKAR att vara tillsammans med mormor och Uffe.
Som idag fick hon vara på mormors jobb medans jag gjorde cellprov. Och visst kan man tycka att hon absolut skulle saknat sin mamma när hon varit ifrån henne. Men nope inte min dotter inte...hon grät igenom halva stan för hon inte fick vara kvar hos mormor.
Nä nu är det 2 Persson-barn som vill ha uppmärksamhet här så jag får väl lämna datorn för nu.
Men jag har fått en fin award från min vän Cecilia som jag ska lägga in här sen så jag kommer tillbaka:)
Haj och torsk för tillfället.

Oooooorkar inte

Publicerad 2010-09-23 14:50:47 i Allmänt,

Shit jag/vi får verkligen inte sova. Hela denna veckan har mina barn vaknat tiiiidigt. Idag blev jag väckt 3,45.
Så frågar ni mig om jag är trött så blir svaret: JA!!!!
Detta är anledningen till min internet-frånvaro. Och på grund av detta har jag tagit beslutet att pausa/avsluta mina studier igen.
Känner jag mig misslyckad för detta: JA!!!
Men jag hinner inte med något just nu mer än att fokusera på min familj och mig själv. Som det är nu så har jag hela tiden ont i magen och har ett ångestmoln över mig för att jag inte hinner sätta mig ner och läsa. Och när jag väl har tid till det så är klockan så mycket att jag orkar helt inte för min hjärna är så trött att ingenting fastnar.
Som det e nu hinner jag ju inte ens peta mig i näsan hehe. Nä skämt åsido jag hinner inte med, är tyvärr inte den superkvinna som jag skulle vilja vara.

Idag skippade vi ÖF. Orkade inte gå dit så vi åkte till Ikea istället. Det är groteskt stort men wow där kan man ju bli fattig inne. Shit vad jag skulle vilja vinna nån miljon så man kunde gått lös där inne:)
Med oss hem i Forden fick 1 barnstol, 1 bord till stolen, 2 haklappar, 2 ramar, 1 tårtdekorationssett och 1 salladsslunga följa med. Blev det alldeles för mycket?? JAPP!!! Men sjukt nöjd är jag så jag får väl blunda för kvittot och glo mig glad på mina nya fina saker istället:)
Stolen har redan invigts av Tilea och var mycket uppskattad. Perfekt med bord till för nu kunde jag sätta hennes nya leksak med sugpropp där så hon kunde leka med den. Genast var hon mycket nöjdare:)

Sen har vi varit på bvc idag. Lilloppan har ju problem med sin lilla söta mage. Ajajaj kramper har hon fått när hon ätit så jag har ju varit rädd att hon ska vara allergisk mot mjölk.
Men nope det är hennes tarmar som inte klarar av att arbeta nu när hon får både smakisar och ersättning.
Så den nya ersättningen var helt rätt för henne *klappar mig själv på axeln*
och sen fick vi droppar som hon ska ha 1 gång om dagen. Vi fick schema hur vi ska lägga upp måltiderna plus att nu ska hon ha olja i ersättningen 2 ggr om dagen. Så det här ska bli bra.
Vikten på lillan var 6855g och längden var 65,5cm så ja växer gör hon:)
Fast det har jag ju sett på volangerna som ökat på kroppen att hon gjort. Och kläderna bara växer hon ur.
Strl. 62 liksom bara hoppade vi över. Vissa kläder typ byxor funkar i 62 men bodys sitter ju som snuskiga brottardräkter när hon har dom på sig:) Vilken tur att morsan snart ska till Ullared och fylla på i garderoben.

Sen fick vi även råd av bvc-Anneli hur vi ska få henne att sluta vakna på nätterna och hur vi ska ta bort flaskan som hon tycker att hon ska ha både klockan 00 och 04,00. Det kommer bli några tuffa nätter nu men detta ska jag klara för annars går jag under. Att sova så lite som jag gjort denna veckan känns som tortyr.
Om hon hade varit jobbig kunde man väl blivit irriterad men hon vaknar och jollrar och är världens goaste så jag blir till sist bara ledsen för att jag inte orkar sova så lite mer.
Nä nog gnällt för nu ska vi vara nu ska vi vara glada:)

Idag har jag gjort en investering till hösten:)
Köpte ett par sjukt snygga gummistövlar som jag ska traska rundor i nu när det blir regn och rusk.
Dom är röda och passar perfekt till min röda regnjacka och svarta regnbyxor.
Ska bli så snygg när jag är ute och leker med mina kiddos hehe. Ialla fall så är mina regnkläder snygga. Har en rejäl hätta som jag kan dra över fejjan;)

Så tar vi då lite viktuppdatering så här i slutet på inlägget.
Vikten går neråt och jag har tagit tag i vv igen.
Promenad 1-2 ggr om dagen är det som gäller nu fram till min födelsedag.
Så ja förhoppningsvis så ska jag ha nått mitt nästa delmål då. 15 kilo mindre på min kropp hade suttit galant.
Sen är det "´bara" 11,5 kg tills jag är i mål. Så förhoppningsvis så har jag verkligen lyckats till jul och kan sitta i tomtens knä utan att krossa honom;)

Nu ska jag rymma upp här hemma inför kvällens eventuella besök av Englands-folket.

Vi lever

Publicerad 2010-09-22 09:28:45 i Allmänt,

men det är tröttigt här. Barnen har fått för sig att man går upp runt 3 på nätterna:/ och Tilea har jätteproblem med sin mage. KOntaktade sjukvårdsupplysningen igår och typ det enda hon sa till mig var att kontakta Bvc. Jo det fattade ju jag med men jag kanske ville ha lite råd och sånt precis just då eftersom jag ser hur min lilla tjej har det. Ca 10 minuter efter att hon har ätit så börjar hon att skrika och "krampa" med benen. Det har blivit värre och värre så det var ju därför jag kontaktade dom. Men hon visste absolut ingenting och sen sa hon att hon skulle söka på kolik och läsa för mig. Dahh söka på internet har jag väl gjort själv och läsa från en skärm är jag fullt kapabel till själv. Och kolik när man är 4 ½ månad..nä det kan till och med jag som jobbar på lager säga att det är inte det vanligaste. Nä all kritik till sjukvårdsupplysningen som aldrig har lyckats hjälpa när man ringer och rådfrågar dom. Måste man ha en sjuksköterskautbildning för att svara i telefon och inte kunna hjälpa alls och läsa direkt från datorskärmen.
Så jag ringde bvc imorse och fick en tid imorgon så vi ska ta vikten på henne och försöka kolla vad som är fel med lillan. Håller tummar och tår att det är som vår bvc-sköterska sa att det "bara" är tarmarna som har det jobbigt nu för att hon endast får ersättning. Vill verkligen inte att hon ska vara känslig mot mjölk.
Sen har jag bytt ersättning till henne nu så hon får en med bra bakterier i så lilla magen kan får hjälp.
Nä nog tradat om ingenting. Huset är fullt av sysslor som ska fixas med och studierna läses inte av sig själv.
Aldrig är man rastlös numera:)
Ska försöka att inte vänta alllllt för långt tills nästa gång jag skriver.

Sjuk

Publicerad 2010-09-19 22:08:35 i Allmänt,

Buhuuuu jag e sjuk.
Förkyld, en öm kropp, frossa, huvud som väger ton...you name it.
Så nu kryper jag under täcket, släcker lampan och hoppas på en god natts sömn.
Håll tummarna för att jag mår bättre imorgon..over and out!!

Jag har blivit "faster"

Publicerad 2010-09-18 15:04:42 i Allmänt,

Nu är han här lille kusinen.
Efter 36 timmars kämpande så födde Marie en helt underbart söt liten kille. Antingen blir han en Robin eller en Elias.



Att man kan känna sig så liten

Publicerad 2010-09-17 11:29:18 i Allmänt,

Finns ingen värre än när något händer ens barn.
Inatt fick jag för första gången uppleva skräcken att allt inte var okej med mitt barn.
Klockan var ca 00,15 och jag skulle precis gå och ta en dusch för att sen krypa ner i sängen. Plötsligt hör jag värsta hostattacken. Jag trodde det var Daniel eftersom han är lite förkyld och har astma. Det lät som hans astmahosta och man riktigt hörde hur svårt det var att andas. Sen blev det tyst och jag hörde ett gallskrik, inte var det Daniel som hostat utan min älskade lilla Tyra. Hon var helhysterisk och hade svårt att andas och det bara rosslade när hon andades. Hela tiden skrek hon aj med den lilla röst hon hade kvar och hon tog sig runt halsen.
Jag kunde inte alls trösta henne och jag blev bara räddare och räddare eftersom jag hörde att hon hade svårt att andas. Jag ringde mamma som sa att vi skulle åka in till barnakuten och att hon kunde förlja med om jag ville. Klart jag ville!!!
Jag väckte Daniel som lyckades trösta Tyra. Han var coollugn och sa direkt att han trodde att det var falsk krupp. Han har själv haft det så han blev inte stressad alls. 
Jag klädde på Tyra och så fort mamma kom så stack vi tre till barnakuten.
Där fick vi ett supervälkomnande och det konstaterades snabbt att det var falsk krupp. Hon undersöktes och fick beröm för att hon var så lugn.
Hon fick medicin och sen fick hon andas i en maskin och sen var det bara att vänta. Det lyxades till med Piggelin och sen blev loppan helt pigg (inte konstigt med en sockerkick mitt i natten).
Jag fick information och sen blev det att åka hem.
Tyra var inte ett dugg trött och Tilea märkte hur uppstressad jag var och ville inte alls somna så inatt har det inte blivit mycket sömn för vår del.
Tyra och Tilea sover gott nu och jag ska pyssla lite här hemma för sen får vi trevligt besök.

Och givetvis vill man skämma bort dom man älskar mest i hela världen lite extra efter något sånt här hänt så
Tyra fick en söt liten servis i porslin med Katten Findus som är den nya favoriten just nu och Tilea fick en leksak från Fisher Price.


Sen får jag ju inte glömma nämna att just i detta ögonblick går vi och väntar på att lille kusinen ska komma till världen. Glenn och Marie skickade ett sms innan att dom var inne på BB men än hade ingen bebis kommit så nu håller vi tummar och tår för dom att han vill titta ut snart.
Mys med en ny bebbe i släkten:)
Tilea kommer bli så stor brevid honom, buhu min lilla tjej växer för snabbt.
Men varje dag med mina barn är en lycka jag inte kan beskriva.
Hur tufft det än kan vara med 2 små barn så överväger allt det underbara det som kan kännas jobbigt.

Ris och ros

Publicerad 2010-09-14 22:38:34 i Allmänt,

har haft en mysig dag med min tjejer på ÖF idag. Vi fick najsigt sällskap av Elina och Lova och det var så kul att få träffa min goa vän igen. En av mina närmaste vänner genom skolåren och sen blir det ju tyvärr så att man glider isär när skolan slutar. Vi träffas då och då men det går alldeles för länge mellan gångerna.
Fast nu kommer vi ses mer eftersom vi ska gå och sjunga med barnen på tisdagar.
Japp nu blir det till att sjunga ännu en dag i veckan, men jag tränar ju Tyra inför Idol 2011 så det gäller ju att ta alla chanser till träning som ges;)
Dock får ÖF lite ris av mig denna veckan. Svårt för folk som blir besvärade av livliga barn. Tyra är bland de äldsta barnen på öppna och är en liten tjej med mycket spring i. Hon är en go liten tjej som börjar komma på att hon kan själv väldigt mycket och börjar bli en stor tjej. Givetvis så vill hon inte alltid samma som sin mamma och då kan det bli lite ledsamt. Det är ju för att hon ska få busa av sig och få träffa andra barn som vi går på ÖF och därför stör det mig att någon kan ha en lite nedlåtande ton till mitt älskade barn som bara vill leka och busa.
Kanske är jag känslig men när det gäller mina barn, mitt allt så ja då är jag känslig.
Sen fick jag veta att jag måste betala 150:- även för Tilea för att få gå på sången. Hallå hon sitter och sover i sin bilstol och det ska jag betala för...men det är ju bara till att hosta upp pengarna om jag vill gå med Tyra.
Visst är det inga stora summor men det är bara principen...och det stör mig något fruktansvärt. Och man är ju inte direkt rik när man är mammaledig.

Nä idag är jag litta irriterad...

Underbara måndag

Publicerad 2010-09-13 10:44:57 i Allmänt,

Härliga måndag=>en ny vecka med nya utmaningar ochh upplevelser:)
Denna underbara höstdag började perfekt med ett -1,2 kg på vågen. Inte illa för att inte räknat points på en hel vecka. Sen har jag i och för sig inte vräkt i mig heller men det kan lätt bli något för mycket när man inte räknar så inte trodde jag att det skulle vara så mycket ner:)
Mitt nästa delmål är att ha lyckats gå ner 15 kg till min födelsedag och nu är jag inte långt därifrån.
Om jag lyckas så ska jag och maken min gå ut och äta själva för första gången sen Tilea föddes. Och eftersom vi i såna fall firar min viktnedgång så fick jag välja ställe att äta på, mitt val blev Swea:P
Sen blir det nya tag igen eftersom jag hemskt gärna skulle vilja ha nått mitt slutmål till julafton. Det får bli många tidiga morgnar eller sena kvällar på gymmet. Vill helst inte vara ifrån barnen allt för mycket utan 1-2 i veckan kommer bli bra sen tänker jag passa på när småttingarna mina sover. Får kämpa rumpan av mig:)

Nog om vikt. På dagens program står det en mysig hemmadag för oss tjejer. Vi ska ut på promenad hade jag tänkt och sen ska vi fixa och dona här inne och lite ute i trädgården. Lekstugan ska göras i ordning inför höst/vinter och min örtträdgård ska rensas. Som ni hör så är man aldrig rastlös i detta hemmet:) Härligt va!!

Sen idag är ju också en stor dag ...det är Tileas 4-månadersdag.
I 4 månader har vi hittills fått njuta av denna lilla person och sett henne växa och utvecklas.
Kärleken till henne växer sig bara större och större för varje dag som går.






Uppdatering

Publicerad 2010-09-12 21:36:27 i Allmänt,

Ja jag veeeet det var ett tag sen jag skrev men det har varit fullt upp senaste tiden så jag har helt enkelt inte hunnit sätta mig ner och skriva men nu gott folk the bitch is back;)


Vi har hängt på Öppna förskolan, varit och sjungit på bibblan, firat Alans 30-årsdag och massor mer. Allt farande och flängande resulterade i att våra loppor har idag varit väldigt trötta vilket = gnäll, gråt och piiiiip.
Tilea har inte alls varit överens med fördelningen av sysslor idag utan tyckte att hon gott kunde få vara i mammas famn även fast hon lagade mat. Daniel kämpade tappert på för att trösta vår lilla argis men hon blev bara argare och argare så till sist fick jag ta och försöka trösta henne. Det fungerade men dock var det något som gjorde lillan missnöjd till tusen.
Så innan det var dax för vår smaskiga middag så sa jag att jag får nog försöka natta henne. Jag tog hennes egen snuttefilt och la tillbaka Tyras reserv som hade använts mestadels idag och la mig i vår säng.
Tilea tog sin älskade snutte och bara tryckte ansiktet mot den och somnade på studs. Så självklart var det ju det som stört lilloppan idag. Så nu är båda mina tjejer snutteälskare.
Tilea har nu sovit i snart 4 timmar och sover fortfarande så trött var hon ju definitivt.
Sen Tyra som gärna blir väldigt busig när hon är övertrött har haft fullt upp med att busa busa busa. Så efter maten tog jag på henne regnbyxor och stövlar också gav hon och jag oss iväg på en promenad till lekplatsen här i hålan. Det är en ganska bra bit att gå och Tyra gick hela vägen själv. När vi väl kom fram så var det en massa ungdomar som hängde där. Tyra fick klättra lite och åka rutchkana och gunga men vi gav oss av därifrån ganska snabbt. "F*ck you j*vla n***r" "F***a" och andra förstjusande ord är dock inte riktigt vad jag vill ska ingå i min dotters ordförråd riktigt än. Sen låg där sönderskurna sprayflaskor och annan skit som jag inte heller vill att min dotter ska utsättas för. Petig mamma va;) Så tråkigt att dom måste förstöra för det finns ju inte allt för många lekplatser här runtomkring. Istället sprang jag och Tyra och busade på kullarna och plockade fina löv och lekte titt-ut bakom buskarna. Min stora tjej orkade nästan gå hela vägen tillbaka också och på vägen skulle hon stanna och krama alla lyckstolpar. Udda...yes men himla gulligt<3
Mysigt med lite mamma-Tyra tid.
Hemma så gungade vi lite till i trädgården och sen gick vi in för att göra lite varm choklad för vad passar inte bättre än att krypa upp i soffan och varma sig efter en långpromenad och bus i regnet. Det var första gången Tyra fick smaka det och det verkade passa loppan utmärkt. Mest mjölk kan jag dock tillägga men nöjd var hon kan jag lova:)
Jag satte mig brevid henne och kramades och nästa gång jag kollade så hade hjärtat slocknat. Så ikväll var det ingen lång nattning på våra flickor:)
Mannen min har redan slocknat och i bakgrunden hörs Mamma Mia.
Idag känner jag mig bara sådär underbart lycklig som man kan vara ibland:)

Aj min kropp

Publicerad 2010-09-08 12:14:10 i Allmänt,

Aj så ont jag har i min stackars kropp. Var på step igår här i hålan och kan säga att denna kroppen är inte van vid att röra på sig. Finns nog inte många centimeter som jag inte har träningsvärk i. Men nu längtar jag bara ännu mer tills gymmet börjar. Tror det kommer bli riktigt roliga pass där. Sen har jag ju som mål att försöka träna min kropp så att jag kanske skulle kunna springa tjejmilen nästa år. Och givetvis är ju mitt stora mål att bli SMAL!!!! Åhhh när jag blundar så vet jag precis hur jag vill att min kropp ska se ut. Lååång väg kvar bara, men man måste ju börja någonstans.

Igår hade vi en lekdejt med våra nya vänner i Ängelholms hembygdspark. Vi träffades klockan 10 och lämnade parkeringen typ vid 16,30 så det kan man väl kalla en heldag. Barnen lekte helt underbart fint och småtjejerna sov fint i sina vagnar och vaknade bara lite för att fylla på med mat och ligga och jollra. Underbara ungar vi har.
Tilea har dock bestämt sig för att hon är en stor tjej och ska inte alls ligga som en bebis i liggdelen:) Så det var ju bara till att byta innan lillan har ett sexpack på magen.

På programet idag står en träff med kusinerna. Vi har inte träffats på jättelänge så idag ska Tyra och Liam få leka en stund tillsammans. Sen ska vi hem och packa ihop Tyra för när Daniel slutat jobba ska dom två och bada.
Tror att dom kommer få en supermysig stund tillsammans:)

Nä nu ska jag gå och slå en signal och se vad som händer med min mobil. Vill ju ha försäkringsbeskedet snabbt så jag kan hämta ut en ny:)




Opps glömde ju berätta att i förrgår provade Tilea att äta gröt första
gången...mums tror jag betyget blev även om det inte syns på bilden
 för hon totaldissade flaskan efteråt.



Sen måste jag lägga upp en helcool bild på Tilea.
Snygg stil att somna på va?

Synden kostar

Publicerad 2010-09-06 12:27:55 i Allmänt,

Har haft en helt underbar helg med min lilla familjHjärta
I lördags började dagen med att jag fick sovmorgon ända tills klockan 10...weeiii vilken bra start kan jag bara berätta. Vi gjorde oss i ordning och sen åkte vi ut till Pannkaksladan och smaskade pannkakor och busade på lekplatsen. Vi kollade på djur och hade det bara sådär mysigt som man har en lördag tillsammans med dom som man älskar. Efter allt ätande och busande så pekade näsan mot Maxi för att fylla på kylskåpet så att vi skulle kunna snaska något gott på kvällen. Det blev fläskfilegratäng med hemmagjorda klyftpotatis och sallad. Behöver jag ens berätta att det smakade smaskens. När barnen gått och lagt sig drack jag en god drinkSkål...japp första alkoholen sen Johan och Carros bröllop. Dock drack jag bara halva för även om den smakade smaskens så näää jag är nog inte gjord för alkohol längre. Vi dukade fram grönsaker, chips och dippa och bara slappade.
Dock så läste vi att den 40-åriga mannen som försvunnit i Ödåkra en vecka tidigare hittats död.
Stackars familj.
Så då uppskattade jag mina älsklingar ännu merHjärta

Jag glömde dock bort mig i tiden och kom på typ vid 1 på natten att f*n jag ska ju upp tidigt på söndagar och gå på babysim.
Snabbt ner med kläder och grejer i väskan och hopp i säng.
Upp med tuppen och iväg för att bada med lillan.
Lika mysigt denna gångenSkrattande
När vi hade badat klart körde vi och köpte nybakat bröd och hem till de andra 2 älsklingarna och åt god frukost.
Vi busade och sen var det dax för vila för tjejerna. Efter det så packade vi ihop oss och körde till Busfabriken.
Jag lämnade Daniel och Tyra där för att göra av med litta energi och sen drog jag och Tilea vidare för att shoppa på Väla. Jag hittade en söt mössa till Tilea och jeans och tröjor till Tyra.
Tillbaka till Busfabriken för att leka lite till och sen for ViPerssons vidare till Vallåkra.
Smaskig middag och god efterrätt och mer busande sen var det dax att åka hem igen.
Tilea var superledsen och det enda som till sist hjälpte var att få ligga och mysa nära mamma. Givetvis så slocknade både jag och Tilea på soffan. Klockan var typ 20,30 och sen flyttade vi in i sängen vid 22.

Som ni ser så går det en röd tråd av onyttigheter genom vår myshelg vilket resulterade av en liten viktuppgång imorse. Men denna underbara helgen var värd det men nu är det måndag och nya hårdare tag gäller för idag är det precis 1 månad tills jag tar ett steg närmare kärring. Och då är ju mitt mål att jag ska ha gått ner 15 kg.
Så det blir till att kämpa kämpa kämpa för att ens komma i närheten. Demon



Vill oxå juhhhh....

Publicerad 2010-09-05 12:20:38 i Allmänt,

Åhhhhhh va jag är avis på alla som springer tjejmilen idag...vill oxå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hmm funderar på att ha det som grej 2011....kanske får bli en del springande på löpbandet nu när man börjar på gymmet.

Fredag

Publicerad 2010-09-03 12:19:22 i Allmänt,

Igår hade vi en riktigt mysig dag i Landskrona. Barnen klickade jättebra och busade på i 4 timmar.
Själv tyckte jag att hon var kanontrevlig och vi hade massor att prata om. Hoppas det blir fler träffar.



Tilea tyckte att det var wooooow att inte behöva ligga ner i vagnen
utan hon skulle sitta på syrrans sida...hmmm börjar min lilla tjej redan
bli stor tro??

Dock slutade det ju inte så trevligt. När jag skulle ringa Daniel på väg till bilen så var min telefon borta...dahh mobilen är inte så farlig men mitt simkort med alla mina nummer är ju ganska svårt att ersätta.
Försökte att skriva på ansiktsboken och få folk att maila sina nummer men humm jag hade kanske inte så många vänner som jag trodde. Där var dock vissa som var snälla och gav sitt nummer igen:)
Ialla fall så blev det till att spärra kort och beställa nytt simkort och polisanmäla stölden och kontakta 3 så att min försäkring skulle gälla. Tydligen hade jag varit så smart denna gången att jag försäkrat telefonen så nu får jag en ny telefon för den summan som mobilen var värd när jag köpte den...me like för den var väldigt ny på marknaden när jag fick den. Så kanske kanske kanske skulle jag kunna få en Iphone eller en android telefon nu:)
Inget dåligt som inte har något bra med sig:)

Men men idag är det ialla fall fredag. bästa dagen i veckan:)
Vi har ju såklart bakat för fredag=baka=bakfredag och idag stod chokladbollar på kakmenyn:P
tyra gillade massor att röra smeten och sen när man fick provsmaka så yummy säger vi bara.
Hon gjorde kanonfina bollar som rullades i underbart fint rosa pärlsocker...för litta tjejiga måste ju dessa bruna kladdar va:)

Smarriga va:)

Annars på programmet så står att bestiga mount everest (tvättberget) och fixa och pyssla lite här hemma.
Jag har även tänkt ta fram wii-plattan och träna lite.
Sen givetvis så får vi ge oss ut också lite och idag blir det för att åka in till stan och köpa biljetter.
Sen har jag gjort mitt första prov idag och jag hade 80% rätt...vill i och för sig ha alla rätt men jag är nöjd.
Nästa vecka SKA jag ha alla rätt.

This is me

Publicerad 2010-09-03 08:10:50 i Allmänt,

Du heter: Sofie
Smeknamn: Proppan
Låt, som när du är ledsen, sörjer till: Tears in heaven
Beroende av: Min familj, godis och snacka i telefon
Vad tror folk om dig: att jag är helt koko kanske;)
Stämmer det?: Definitivt!!!
Vad får du oftast komplimanger för: Av maken att jag är fin och att jag är en bra mamma, att jag lagar god mat
Hur imponerar man på dig: Tja jag är nog ganska svårtflörtad
Brukar du skratta för dig själv: Ja
Vad står det i ditt senaste inkomna sms? Vet ej eftersom min mobil blivit stulen :*(
Var bor du: I ett samhälle utanför Helsingborg
Trivs du där: Helt klart, detta är ju vårt slott
Hur svarar du i mobilen: Hej det e Sofie
Vem ringde du senast: Mamma
Vad sa den du senast pratade i telefon med: Tja det blev en hel del eftersom vi pratade i 40 minuter;)
Antal timmar sömn inatt: Ungefär 7 timmar
Sov du ensam: Nope med hela familjen :-)
Brukar du komma i tid: Definitivt inte...dock gör jag mitt bästa hehe
Hur känner du dig nu: frusen och ganska trött
Vanligaste färg på dina kläder: Svart
Vad tycker du om fötter: Äckligt....dom är till för att gå på och kan hålla sig på marken
Vad saknar du: Bra självkänsla och bra självförtroende
Hade du en bra kväll igår: Jadå
Favoritdryck på morgonen: Varm choklad
När brukar du oftast gå och lägga dig: tidigast 23,00
Är du blyg: Nä det tycker jag nog inte
Sysslar du med någon idrott: nä men snart ska jag börja träna
Tror du på kärlek vid första ögonkast: Klart det var ju så jag träffade Daniel <3
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Stå upp och kissa
Är du nöjd med ditt liv: Absolut!!!!!
Är du bortskämd: Helt klart :)
Vad gör du imorgon: umgås med min fina fina familj
Vad är det värsta du vet: Vet ej faktiskt
Har du bra vänner och äkta vänskap: Ja det tycker jag
Vad är det finaste du fått: Min underbara familj
En speciell dag du minns: När jag födde våra små tjejer och vår bröllopsdag<3
Du samlar på: erfarenheter
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma eller Daniel
När grät du senast: Någon dag sedan tror jag
Vad skulle du göra om du vann en miljon: shoppa:-)
Vill du gifta dig: Inte fler gånger, är ju redan gift med min bättre hälft
Vill du ha barn: Nä har redan 2 fina ongar
Är du musikalisk: ganska
Vad dricker du helst när du är törstig: Cola men det är ju ajaj numera så nu är jag hälsosam och dricker vatten
Bor dina föräldrar tillsammans:
Har du någon gång gråtit dig till söms: Ja
Biter du på naglarna: Ibland
Totalt onödigt med fakta? : Klart inte för nu vet ni ju massor mer om mig;)

:*(

Publicerad 2010-09-02 10:57:52 i Allmänt,

Känner mig ledsen och ganska illa behandlad.
Har som sagt inte fått dagisplats till Tyra och vi står först i kön.
Visst jag går hemma men stora loppan behöver att få komma iväg och busa av sig med andra barn. Hon behöver det för sin språkutveckling och för att få vara ifrån mig och Tilea lite. Det är svårt ja nästintill omöjligt för mig att tillfredsställa hennes behov hela dagar varje dag i veckan.
Tilea älskar vara i min famn och tycker det suger fett att ligga själv och med en liten i knäet alltid så är det svårt att göra allt som Tyra vill.
Jag har världens finaste barn som jag älskar mest i hela världen och jag vill bara deras bästa.
Det har tagit lång tid för mig att erkänna att Tyra behöver gå på dagis.
Iallafall så har vi som sagt inte fått plats till henne här i byn. Vad jag har förstått så är hon den enda som inte har plats och vi är först i kön.
Har pratat med ansvarig för intagningen men fått veta att tyvärr där finns ingen plats. Jag har frågat om det inte finns någon möjlighet att bara liksom fixa en plats till Tyra eftersom hon är den enda...men nä tyvärr regler är ju till för att följas.
Sist jag pratade med henne sa hon dock att dom hade fått in en muntlig uppsägning men att dom väntade på den skriftligt och att när den kom in så var den platsen Tyras. Yey tänkte jag nu finns det hopp.
Ringde idag och frågade hur det gått och vad får jag då för svar..."jo den uppsägningen har kommit in men den platsen har tyvärr gått till ett annat barn eftersom vi hade tagit in ett barn för mycket på en annan avdelning"
Hallå hur kan det vara ett barn för mycket på en annan avdelning om man nu absolut inte kunde ta in för mycket barn när jag frågade.
Känner mig jätteledsen och uppgiven.
Får bara hoppas att där är något annat barn som ska sluta och att där inte är för många barn på någon annan avdelning så dom tar Tyras plats.
Hur kan dom bara göra så...jag är faktiskt en människa med känslor och om man lovar något så borde man faktiskt hålla det.



Jag tror verkligen att Tyra kommer ÄLSKA att gå på dagis så håll tummarna att min älskade loppa får en plats så hon får hoppa av sig lite energi:)

Kysst av en ängel

Publicerad 2010-09-01 22:34:27 i Allmänt,

Åhh vad jag ser fram emot imorgon:)
Ska till Landskrona och träffa en tjej som jag mailat med ett tag. Jag tror jag berättade om henne för några veckor sedan.
Iallafall så har vi nu bestämt att vi ska ses och låta barnen leka. Visst är det kul att lära känna nya människor:)
Men måste erkänna att det känns ganska nervöst.


Idag har vi bara varit hemma och fortsatt gräva bland kartongerna...dahh det tar ju aldrig slut. Man kan verkligen inte tro att vi bytt upp oss i storlek på boende.
Tyra har varit kanonduktig och hjälper till med Tilea. Hon är nog världens bästa storasyster.
Det verkar det som Tilea tycker för hon är helt impad av Tyra och gillar att titta på henne och nu har hon börjat "snacka" med henne också. Höga toner kommer det när Tyra är i närheten:)
Tyra diggar sin lillasyster också. Det är så sött:)
Ofta kommer Tyra och pekar på Tileas smultronmärke och säger "aj"...jag försöker förklara att Tilea har inte ont där utan hon har fått en puss av en ängel. Tittar man från sidan så ser det ut som ett hjärta.


Nä ush va trött jag är...babblar bara en massa så då får det bli till att plocka bort tandpetarna som håller upp ögonlocken och krypa ner under täcket.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela