ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Var det inte rätt för mig så...

Publicerad 2012-01-31 13:15:50 i Allmänt,

Förra veckan kom jag på att min kropp klarar inte att äta enligt lchf och träna så mycket som jag gör nu. Jag kände mig svag och matt i kroppen och var superduper illamående. Jag hade inget tålamod alls med barnen utan var hela tiden irriterad. För mig var det då en självklarhet att välja bort lchf och fortsätta träna eftersom jag tror på att nå mitt mål med hjälp av bra kost och mycket träning. Och om nu inte lchf-kost var bra kost för min kropp så att jag kunde fortsätta träna då känns det inte rätt för mig. Men jag är grymt nöjd med hur "lätt" jag gick ner de första kilona och nu fortsätter kampen mot resten. Jag har valt att lägga till en del kolhydrater och dra ner på fettet så nu mår jag bra igen och känner att såhär borde jag klara det. Gäller att vara stark när det kommer till sötsuget och den där j*kla latmasken som har en tendens att ta över min kropp på kvällarna. Funderar på att utmana mig själv och se hur min mage kan förändras om jag gör plankan varje dag under hela februari månad. Låter inte mycket men underskatta inte plankan kära vänner;) Ja det är ju den första imorgon så några timmar till har jag på mig att bestämma mig:-D Nu ska vi lägga lite pärlor medans lillan nannar sen ska vi ut och lapa i oss D-vitaminer. Sunshine...I love Sunshine!!!!

Ge mig förslag

Publicerad 2012-01-30 09:45:30 i Allmänt,

Typ hundra år efter alla andra har även vi skaffat spotify:) Så nu ska här laddas hem playlist som passar när man tränar, najs!!! Idag funderar jag på att köra ett rejält motionspass på gymmet ikväll, testa ett nytt intervallpass på 45 minuter och då lär det behövas bra musik i öronen. Har ni några förslag på bra träningsmusik??

Bloggar

Publicerad 2012-01-29 23:04:04 i Allmänt,

Är det fler än jag som älskar läsa bloggar? Min nya inriktning i bloggvärlden är träningsbloggar, vet ni hur sjuuukt många inspirerande människor det finns där ute.
Me like!!!!
Sen har jag ju fortfarande vissa gamla godingar som ligger mig varmt om hjärtat och blir besökta minst 1 gång per dag.<3
Keep writing girls:)

Mode

Publicerad 2012-01-29 22:58:25 i Allmänt,

Det här med mode är inte riktigt min grej. Missförstå mig inte, jag ÄLSKAR att läsa om mode och skönhet men när det kommer till mig själv så är jag bara vanlig. Antingen har man det och det kvittar vad man tar på sig för det blir liksom bara helt rätt eller så har man det inte och där är jag, jag har det INTE...,men lika glad är jag för det tra la lalala la;)
Nu har jag i alla fall börjat shoppa kläder som JAG tycker är fina och som ska få motivera mig till att fortsätta kämpa mot drömkroppen...mitt senaste inköp är ett par lack leggings. Ska bli spännande när dom dyker ner i brevlådan:)

Stoltare än stoltast

Publicerad 2012-01-28 14:38:29 i Allmänt,

Idag klarade jag mitt första delmål.
Tanken var att jag skulle ha fixat det till maj men nu är det gjort och kan bara förbättras:)
Och jag sprang ute, det var halt på vissa ställen men jag bet ihop och kämpade på.
Jag har ALDRIG sprungit så långt i hela mitt liv och att klara det under en timme är så sjukt stort i min värld:-D
Denna tjockisen är på väg åt rätt håll:)

Fru Persson testar

Publicerad 2012-01-26 08:52:17 i Allmänt,

Igår köpte jag en hudvårdsserie som jag tänkte testa efter rekomendationer från en tjej som jobbar på apoteket

Ja vi får väl se hur beautiful fejset blir;)

Mys

Publicerad 2012-01-26 06:55:28 i Allmänt,

Igår var jag och tjejerna och hälsade på gammelmormor och fikade.
De tyckte det var supermysigt!!!
Tilea passade på att krypa upp i knäet hos henne och tjuva lite kramar:)

Sunshine

Publicerad 2012-01-24 12:55:20 i Allmänt,

Har beställt lite sommarkläder till mig och barnen nu inför resan. Var faktiskt modig och tog klänningar i stl. s till mig. Så nu blir det till att lägga in en högra växel och kämpa ännu mer. dagens träning 5 km pw på löparbandet och ikväll blir det spinning

Äntligen

Publicerad 2012-01-23 06:40:36 i Allmänt,

Åh så himla skönt, nu är jag och barnen lediga i 10!!!! dagar
Ska bli underbart att bara kunna njuta av tiden tillsammans och inte bara stressa hela tiden.
Vi börjar veckan med att morsan gör ett studiebesök på barnens dagis, japp idag ska jag få se hur mina älsklingar har det hela dagarna. Ska bli himlans kuligt faktiskt. Sen under veckan ska vi hälsa på min mormor en sväng och se om vi kan få till en lekdejt med fina familjen Båge, annars kommer vi bara ta det som det kommer:)

Härliga lördag:)

Publicerad 2012-01-21 11:59:50 i Allmänt,

Blev ett spinningpass såhär en lördagsförmiddag och dagen känns kanon.
Cyklade på som f*n och kände hur jäkla trött jag är på att all tid jag har slösat på att vara tjock/mullig/kraftig you name it. Nä ska FAN klara det denna gången!!!!
Det är så grymt härligt att känna de fysiska och psykiska förändringarna som sker ned mig just nu under resans gång....långt kvar till drömkroppen men snart snart, inom en framtid inte allt för långt borta ska den vara min:)
Är väldigt glad att jag har så stöttande och pushande människor omkring mig<3
Massor av kärlek till er!!!!!

Stackars mig!!

Publicerad 2012-01-19 11:05:52 i Allmänt,

Jobbar och är så himla uttråkad. Önskar jag hade ett roligare och fysiskt lättare jobb....idag har jag tiger balsam plåster och bandage för att klara lyfta:/ hållbar situation ?? Nä det tror jag inte.
Frågan är bara, vad ska jag göra för att lösa det?? Vad vill jag bli när jag blir stor?
Nä bara att bita ihop och plocka av sig "tycka-synd-om-mig-själv-rocken" för den passar så illa...
På med ett smile och återgå till plocket.

Lite kvällsläsning

Publicerad 2012-01-09 21:36:02 i Allmänt,

Var och lånade böcker på biblioteket innan. Kiddsen tyckte det var fantastiskt med lite nyheter så vi mös och läste för fullt innan dom skulle nanna.
Slank även ner en receptbok så att det kommer lite ny inspiration:)

En tjuvvägning

Publicerad 2012-01-07 10:22:21 i Allmänt,

Såhär på söndagsmorgonen resulterade i ännu mer lycka:) nu står jag på -8,9 kg!!!!
Lchf och träning is the shit för min del.
Jag äter så gott, blir mätt, mår toppenbra och går ner i vikt.

Jaaa

Publicerad 2012-01-04 10:11:10 i Allmänt,

Idag har jag nått mitt första delmål:)
Jag har sen 13/10-11 gått ner 8 kilo...inte så jättemycket kanske, men idag har jag gått under 68 kilo...exakt 67,2 stod vågen på och det är lycka för mig!!!! Nu fortsätter kampen mot målvikten med ännu större motivation:))))

Hahaha så jäkla...

Publicerad 2012-01-04 06:50:31 i Allmänt,

Underbar bok att läsa om man inte är Katrin Zytomierska känslig:)
Undrar om dom som dissar den har läst den eller dömer den på grund av författaren.
Personligen gillar jag hennes enkla men ändå informerande stil att skriva på. Tycker personligen att hon är ganska underhållande:-D

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela