ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Någon-sorts-period

Publicerad 2012-11-30 08:26:53 i

Barnen har tillväxtperioder och jag har någon-sorts-perioder. Tro jag är inne i en sån just nu. Osäkerthetskänslan gnager i mig och jag känner att jag har svårt att lita på omvärlden. Mår bra det gör jag så det är inte det, glad är jag men det är någon som rotat sig i min hjärna och stör mitt lugn, någon som ställer till det och gör mig osäker.
Va fan liksom, ut ur mitt huvud!!!!

Vikten går sakta men säkert neråt igen men nu till nästa bekymmer. Av någon anledning så har min hy blivit skitdålig:(
Pizzaface, det e jag det:-/
Har inte ändrat rengöringsprodukter, make up produkter eller nått men ändå plopp plopp plopp.
Har faktiskt beställt tabletter och ska prova för det där gör ju inte en vackrare!

Gnäll- och bölinlägg men ha en bra fredag vett ja la ;-)

Skallebang

Publicerad 2012-11-27 19:48:10 i

Så sjukt ont i huvudet hela tiden. Spänningshuvudvärk delux :-S
Längtar faktiskt tills mina glasögon kommer, trodde aldrig jag skulle säga det men hellre bågar på näsan än ha det såhär hela tiden.

ZzzzzZzzzz

Publicerad 2012-11-25 22:57:46 i

Det drar i tittorna och kudden kallar.
Idag är en sån där litelågochtråkigochinteallspåtoppdag.
Sover bort humöret och vaknar på strålande humör imorgon;)

Utekväll

Publicerad 2012-11-24 16:06:55 i

Igår var jag och Daniel på aw med hand jobb.
Fast jag körde så känns det idag att jag sovit lite. Sömnbakis, heter det så??

Ett extra par ögon

Publicerad 2012-11-22 22:49:07 i

Imorgon ska jag till optikern och prova ut glasögon.
Japp det är ett faktum att nu e det dax för att hänga ett par bågar på näsan och se världen. Jag e gammal så e det, därför behövs mina nya kompisar:-)
Kommer känna mig så dum!!!


Är lite sugen på dessa.
Bild lånad från Smarteyes.com

Har ni testat

Publicerad 2012-11-21 07:55:50 i

Bantarsallad?
Fick receptet av Emma för länge sen och gjort den i omgångar som tillbehör till maten. Igår snackade vi om den på lunchrasten i skolan så på eftermiddagen när jag kom hem så fick det bli att slänga ihop en.
Mums precis som vanligt!!
Testa vet jag.

Psst vill ni veta en sak

Publicerad 2012-11-20 19:52:45 i

Imorgon ska jag gå bredvid Emma och testa på att jobba som personlig assistent. Om allt funkar och känns bra så ska jag jobba extra timmar där när det behövs.
Så då kommer jag plugga heltid, ha 2 jobb plus att jag kämpar på med träning och sen får vi inte glömma det viktigaste jag har ju familj och vänner också.
Det e 40 timmar där är på ett dygn va?? För det kommer behövas;)
Men livet e härligt;-) !!!
Det går bra nu, ja ja det går bra nu:-)

Bästa komplimangen

Publicerad 2012-11-19 20:23:53 i

Fick jag idag av tjejernas dagisfröknar, förlåt förlåt förskolepedagoger menar jag;)
"Tränar du mycket? Det syns!!"
Yeeeay har ni hört på maken. Första gången under mitt 30-åriga liv som jag hör det:-)

30årskris??

Publicerad 2012-11-19 08:24:55 i

Eller kan man bara börja bli tjejig och gilla rosa sådär på äldre dar??

Iallafall låt mig presentera min nya snygga termos som ska få servera mig te i skolan:-)
Har fått ett te av mamma som skulle vara bra för att rensa ut slaggprodukter ur kroppen och hjälpa till med viktminskningen.
Alltid värt ett försök;)
Om inte annat så dricker jag något annat än lightläsk på lektionerna ;)

Så trött på mig själv

Publicerad 2012-11-18 22:26:04 i

Är det inte meningen att jag ska få ha ett husdjur eller vad? Inget normalt iallafall.
Blir så ledsen för allt jag gör blir bara fel:-(
Först skaffade jag min lilla kanin..den HATADE mig!!!! Hon fick flytta till en gård i Ekeby och har det jättebra där, har fortfarande kontakt med tjejen som har henne.
Sen skaffade vi då Jonni.
I annonsen så stod det att han var en kattunge som dom räddat uteifrån och var ca 16 veckor och gjort enorma framsteg och var så go bla bla bla.
Vi var och kollade på honom och hans bror och den andra fräste och hade sig och Jonni verkade jämfört med honom normal och framåt. Tjo ko. Han ligger under sängen hela dagarna tills barnen gått och lagt sig. Sen kommer han fram men man får inte komma i närheten av honom för då fräser han, han attackerar Daniels fötter ibland, han kan äta från handen men det är också allt.
Allt jag söker är en myskatt.
Att vi tog emot Jonni var för att jag ville göra en god sak och jag trodde inte att en kattunge kunde vara så skygg när dom hade haft den inne och ansåg honom som nästan tam. För i min värld är han inte det.
Det är svårt att tycka om en katt som man aldrig ser:(
Varför varför varför blir det alltid fel med mig??

God morgon

Publicerad 2012-11-18 06:28:42 i

Säger jag.
Gud va dåligt jag sovit inatt!
Gick och la mig tidigt för idag ska jag på utflykt till Ullared:)))
precis när jag somnat så vaknade Tilea så då var det bara att hämta henne och natta om. Någon timme senare vaknar jag av att Tyra har värsta krupphostan så vi två lägger oss på soffan för att inte väcka de andra. I vardagsrummet leker Jonni (vår katt) jäkel så det tar en stund att somna om. Trångt och jäkligt är det men vad gör man inte för familjen.
Vaknar i alla fall nu vid kl. 6 och då har jag dessutom Tilea liggandes uppe på mig haha.. Sötungarna mina!!!! Så vi tre har sovit på soffan och D får bre ut sig i en dubbelsäng, snacka om snedvridet:-)
Så idag känner jag mig lite fallfärdig, men men vad för det en dag som den här:-)

En helt vanlig pluggfredag;)

Publicerad 2012-11-16 15:06:38 i Allmänt,

Har pluggat hela dagen så nu har jag träningsvärk i hjärnan. Men shiit va sköt det är när man blir klar med något och slipper den där lilla klumpen i magen.
Mina pauser idag har varit kisspaus, lunchpaus, facebookpauser och några 30-sekunder dansfester haha

Dagens knäppis

Publicerad 2012-11-14 21:40:00 i

Vet ni vad jag vill ha??
En stringreklamsrumpa!!!

Önskar så att jag inte sett ut som bild nr 2;)

 

 

Borde borde borde

Publicerad 2012-11-14 05:41:52 i

Så mycket som jag borde göra.
Ställde klockan för att gå till gymmet innan jag ska plugga men kroppen är superöm så det hoppar jag över just nu, jag borde plugga men jag väljer faktiskt att vila kropp och knopp och titta på en film innan familjen vaknar.

Tisdag

Publicerad 2012-11-13 06:32:41 i

Idag blir det en tur till skolan för att gå på föreläsning från 3 M (eller hur det nu stavas) därefter blir det självstudier och då jäklar ska jag plugga. Har någon uppgift som hänger över mig som målet är att bli av med.
Under dagen ska det även hinnas med tid ned tjejerna, vanligt hushållstråk och träning. Sugen till 1000 att ställa mig på vågen.

Dagens fundering

Publicerad 2012-11-12 21:48:58 i

Vill man veta vad folk tycker att det är för fel på en? Förstår ni min tanke?
Om jag inte vet vad folk tycker jag gör fel så kan jag ju inte ändra på nått. Inte för att man egentligen ska ändra på sig för någon annan man jag känner ändå att jag hade nog hellre vetat vad folk stör sig på hos mig än att dom pratar skit om mig på annat håll.

En ökning

Publicerad 2012-11-12 21:41:10 i

En rejäl ökning av besökare de senaste dagarna:-)
Välkomna vilka ni än är.

Good damm it

Publicerad 2012-11-10 19:44:19 i

Precis som jag trodde så klarade jag inte det:( Daniel säger att jag sätter för höga krav och för tuffa mål för mig och förmodligen är det väl så.
Men jag kämpar vidare mot drömkroppen, skam den som ger sig!
Psst jag har en plan;)

Dag 7

Publicerad 2012-11-07 12:54:45 i

Utan godis.
Absolut en prövning!!
Tror inte att jag klarar det, men varje dag utan är en fördel:-)
Ikväll är tanken att jag ska träna, överkropp står på schemat.

<3

Publicerad 2012-11-04 21:41:35 i

Det är lycka i livet att få vara mamma till dessa två prinsessor!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela