ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Falskt alarm

Publicerad 2010-05-04 09:07:58 i Allmänt,

SNacka om att vi blev lurade igår, när vi skulle gå och lägga oss kom värkarna med typ 2-3 minuters mellanrum och det kändes som jag skulle dö. Så det blev samtal till mamma som skyndade sig hit och vi såg till att få med oss allt och drog i vår lilla bil mot sjukhuset. Väl där kopplades jag till maskin för att kolla aktiviteten i magen och lillplutt for rundor som en alien i magen så jag fick knappt luft. Barnmorskan var helt chockad över hur livlig den var men värkarna som plågat en hela dagen var som bortblåsta. Vi fick ligga en stund och gott om sammandragningar hade jag men allt kroppen kunde bjuda på var 1 värk....snacka om pinsamt...man känner sig som värsta tönten som ringer in för minsta lilla. Det blev undersökning och jag fick barnmorskan att göra en hinnsvepning för att skjutsa på det lite..hehe jag är inte den som är den...har jag ändå åkt in där så kan dom gott göra lite nytta:)
Nä så det var bara för mig och maken och packa oss in i bilen igen och bege oss hemåt. Tror ni inte att skiten börjar då igen. Ont typ hela tiden så nattsömn det har det inte varit gott om för mig inatt.
Och nu sitter jag här helt rastlös eftersom Tyra är en sväng hos farmor och farfar och nu känner jag nästan ingenting.
Finns det verkligen något slut på det här eller den tänker komma lagom till sin student??
Och då har jag inte ens nått fram till bf-datum när jag gnäller så här.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-05-04 09:55:43

Du kanske känner som jag? jag har kommit fram till att jag kommer vara gravid i resten av mitt liv. Får grymma förvärkar och sen bara försvinner dom. För ett ex antal veckor sen blev jag beordrad vila eftersom han var på väg ut för tidigt men nu när han FÅR komma ut, då stannar han kvar och har det hur bra som helst....? Jag kommer gå med denna jättekroppen i 75 år till.. Det suger!



Hoppas hinnsvepningen gjorde nytta!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela