ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Återfunnen

Publicerad 2010-11-15 09:37:00 i Allmänt,

Som jag har läst den senaste tiden. Har förälskat mig i Twilightböckerna och kan inte sluta läsa. Så det är därför jag varit försvunnen ett tag.
Sen sist har det väl inte hänt så mycket. Vi lullar på för fullt och dagarna bara springer iväg. Kan ni fatta att på fredag är det bara 5 veckor till julafton. Och om 25 dagar fyller Tyra 2 år. Kan inte riktigt förstå att min lilla tjej faktiskt fyller 2!!! år. Och i lördags blev Tilea 6 månader. Det är verkligen på barnen man ser att man åldras:)
Snart är det ju dock fritt fram och börja julpynta hehe. Har ingen aning om hur jag ska få vårt lila julpynt från lägenheten att räcka i hela huset. Men man får väl smuggla med en tomte eller två hem när man är på Maxi.
Maken min är då inte så glad i julpynt och tycker att jag går till överdrift. Absolut INTE säger jag. Men  eftersom plånkan inte är allt för full i år så blir det väl inte till att handla något nytt och han lär väl bli nöjd men väääänta bara tills jag börjar jobba igen och ekonomin blir bättre. Då jäklar ska det shoppas julpynt och julpyntas hehe.
Får ta barnen på min sida så har han absolut ingeting att säga till om;)


Så vad står på agendan idag då?
Jo det blir ett besök i Häljarp i eftermiddag och ikväll ska jag och träna step up. Hmm hur nu detta ska gå till med denna ömma träningsvärkande kropp. Ja det blir kanske att man ser ut som när jag gått på zumba hehe...stel 90-åring;) Men men vill man slippa likna barbapappa så får man väl plågas lite:)

Nu ska jag gå och förbereda middagen och göra lite barnmat till Tiela. Stackaren får ju endast mjölkfri kost nu i några veckor och hon verkligen hatar den. Det är kanske var femte gång som hon går med på att äta vällingen annars så bara matvägrar hon. Så nu försöker jag hitta alla lösnaingar så att jag ska få i henne mat.
Wish me luck;)


Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-11-15 10:22:34

Hej sofie! Har minstingen mjölkallergi? Lukas fick bara äta mjölkfritt tills han va typ 7 månader... Den enda vällingen han gillade va sempers mjölkfria.... Hoppas hon snart slipper det ;) kram

Postat av: Sofie Persson

Publicerad 2010-11-15 11:41:11

Hej Camilla!



Eftersom hon är ofta ganska gnällig och sover så väldigt dåligt så ville dom att jag skulle testa mjölkfritt i 3 veckor för att se om det blev någon förändring. Så vi testar. Vällingen jag provat var den från EnaGo och den gillar hon inte alls. Kanske ska kolla det med sempers. Jag hoppas också hon slipper det snart för det blev genast lite meckigare att fixa mat till henne.

Kram

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-11-15 16:04:23

Den vällingen ratade Lukas totalt.... Men testa sempers, tror förpackningen e blå ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-15 17:29:10

Prova med Gyllenhammars havremust. Blanda den med rismjölk eller havremjölk. Tillsätt en klick rapsolja eller mjölkfritt smör. Havremusten är dessutom billigare och kostar bara 13-14 kr/paket. Isak har ätit mjökfritt ganska länge. Fråga gärna om du undrar något.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela