ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Depp och stöveljakt

Publicerad 2011-08-10 08:17:44 i Allmänt,

Har varit enormt trött och inte alls på humör nu ett tag så jag har hållt mig för mig själv. Ingen aning om det kanske är att det snart är dax för mig att börja jobba som ligger och spökar i mitt huvud som gör att jag inte kan koppla av och njuta eller om det är något annat fel på mig. På måndag börjar barnen sin inskolning på dagis och 2 veckor efter det är det dax för att återgå till helvetet. Kanske inte är något helvete när jag väl kommer dit och kommer in i allt igen men eftersom det är mitt sista minne av det innan jag gick på mammaledigt för 3 år sen så är det ju den inställningen jag har nu när det är dax igen. Visst är det viktigt för barnen att få börja på dagis och få leka med andra kamrater och utvecklas men shit va jobbigt det är att veta att jag kommer få träffa dem så himla mycket mindre. Känns som jag förlorar mina barn:*( Ja som ni ser så är humöret inte på topp. Idag ska jag och kiddsen följa med mamma och Uffe till göteborg. Ska bli mysigt att komma hemifrån lite och kanske få tankarna på annat håll. Ska försöka hitta lite basgrejor som älsklingarna kan behöva på dagis också ska jag se om jag kan hitta skor och gummistövlar till Tilea. Lilla sötnosen promenerar ju för fullt nu så då är det väl på tiden att det investeras i skor, dock inte den lättaste uppgiften eftersom typ ingen affär verkar ha hennes storlek och 3 storlekar för stora funkar ju inte. Någon som har något bra förslag om var man kan hitta skor och gummistövlar i str.19?

Kommentarer

Postat av: fatima (Isayah's & Eliyah's mamma)

Publicerad 2011-08-16 19:26:17

Det är normalt att känna som du gör.. jättevanligt. Känner igen mig när du säger att man nästan förloras sina barn när dem är på dagis. Vet du, vi glömde helt bort att Isayah förra mån skulle börja på dagis. Dagsvilda :S Mamma ledig osv. Dem ringer på tis eftermiddag och säger att Isayah är saknad, hehe. Skönare när han är hemma. Men märker hur mkt han utvecklas när han är där :)



Sv; vet du, jag tog ut den vanliga kopparspiralen igår, som gjorde att jag gått upp i vikt och svullen. Hur mkt jag än tranade så gick jag bara upp i vikt.



Gick upp från 74 till 79 på sen jag stoppade in den.. På en månad typ..



Och igår så tog jag bort den, och vet du vad.. det var den som spökade, för jag har kissat hela tiden idag och det känns som om kroppen förlorar all överdriver vätska.. kände mig som gravid innan med all vätska.



Vägde mig igår innan jag var på bvc och tog ut den då vägde jag som vanligt 77,6 och nu idag vid 18 tiden så väger jag 76,3.. sjukt va?



Tål alltså inga p-medel för dem gör mig så konstig.



Jag äter som vanligt:

Brunch vid 12. Yougurt+fingor med 2 knäckemackor.

Mellanmål en frukt.

Vanlig middag, inte så mycket pasta eller ris. Bulgur eller liknande med kyckling eller kött eller fisk plus en sallad.

Sedan vid 18-19 en frukt eller nötter..



Det är så olika från dag till dag.. och jag fuskar ibland men då tränar jag hårdare. Kör du en speciell diet vill gärna ha tips.? Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-08-16 19:26:57

Det är normalt att känna som du gör.. jättevanligt. Känner igen mig när du säger att man nästan förloras sina barn när dem är på dagis. Vet du, vi glömde helt bort att Isayah förra mån skulle börja på dagis. Dagsvilda :S Mamma ledig osv. Dem ringer på tis eftermiddag och säger att Isayah är saknad, hehe. Skönare när han är hemma. Men märker hur mkt han utvecklas när han är där :)



Sv; vet du, jag tog ut den vanliga kopparspiralen igår, som gjorde att jag gått upp i vikt och svullen. Hur mkt jag än tranade så gick jag bara upp i vikt.



Gick upp från 74 till 79 på sen jag stoppade in den.. På en månad typ..



Och igår så tog jag bort den, och vet du vad.. det var den som spökade, för jag har kissat hela tiden idag och det känns som om kroppen förlorar all överdriver vätska.. kände mig som gravid innan med all vätska.



Vägde mig igår innan jag var på bvc och tog ut den då vägde jag som vanligt 77,6 och nu idag vid 18 tiden så väger jag 76,3.. sjukt va?



Tål alltså inga p-medel för dem gör mig så konstig.



Jag äter som vanligt:

Brunch vid 12. Yougurt+fingor med 2 knäckemackor.

Mellanmål en frukt.

Vanlig middag, inte så mycket pasta eller ris. Bulgur eller liknande med kyckling eller kött eller fisk plus en sallad.

Sedan vid 18-19 en frukt eller nötter..



Det är så olika från dag till dag.. och jag fuskar ibland men då tränar jag hårdare. Kör du en speciell diet vill gärna ha tips.? Kram

Postat av: Emma

Publicerad 2011-08-17 13:47:48

Skönt att höra Sofie!!! tack för att du vill va min poolare :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela