ViPerssons

(¯`°•.¸♥ 2013 ♥¸.•°´¯)

Hellllllo världen

Publicerad 2011-01-26 09:54:48 i Allmänt,

Ush jag är så himla trött mitt skiftande humör så nu har jag bestämt mig för att sluta med mini-pillerna. Och nope inga planer på fler småttingar;) utan det får bli ett spiralförsök. Daniel tyckte det var en utmärkt idé för han sa att mellan Tyra och Tilea hade jag som stabilast humör och då var jag fri från hormoner. Åhh vad härligt det kunde vara om det nu skulle visa sig vara så enkelt:) Inte alltid lätt att vara Sofie ska jag erkänna.
Fick mycket visa ord från min kusin för ett tag sedan att leva i nuet och njuta av livet precis där jag är nu.
Jag gör verkligen mitt bästa men oftast när jag är bland andra människor så känner jag att jag inte passar in och att folk inte tycker om mig. Och eftersom jag nu verkligen försöker må bra med mig själv så undrar jag hur gör alla ni andra för att må bra och inte bry er om vad alla andra tycker om er? Är jag verkligen den enda som har så dålig självkänsla? Kom igen, ge mig råd;)


Nu gör jag ett dramatiskt ämnesbyte:)
Vill ni veta vad ViPerssons ska göra till våren??
Vi ska packa lilla Gullan(bilen) och bege oss till Astrid Lindgrens värld:) Det lär väl bli Pippi och Emil för hela slanten:)
Vi har valt att åka när de inte riktigt är säsong för det mest för att slippa så himla mycket folk plus att det skiljde rätt mycket pengar för boendet. Och eftersom den kalla vintern och urgamla el-element tuggat hårt i plånboken så prioterar vi att komma iväg över huvudtaget än att åka under högsäsong:)
Vilket fall som helst så ska det bli supermysigt och jag längtar massor!!!! Barnen kommer älska det:)


Nä vet ni vad, nu ska jag slappa en liten stund på soffan sen blir det hemmafix och därefter ska jag och Tilea passa på att ta en långpromenad innan Tyrabus ska hämtas på dagis

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2011-01-26 15:26:07

Jag har också dåligt självförtroende men kämpar på!råd, tja inte mer än att prata om det! Barnen ger mej lycka & glädje :)

Du fixar allt till de bästa & är en bra mamma för era barn :) Dem ger en glädje!

Postat av: Trollmamman

Publicerad 2011-01-26 17:44:16

Skönt att höra att det är fler än jag som inte fixade mini-piller. Märkte redan efter bara 5 dagar att jag inte hade samma tålamod och blev arg för nästan ingenting. Nu har jag kopparspiral istället, nackdelen är att man blöder mycket men vinsten är att man är helt fri från hormoner.

Postat av: CiliaH

Publicerad 2011-01-26 18:40:49

Haha, här är en till som slutat på minipillerna och jag mår såååå bra! Har inte blött sedan jag slutade ta dem och det är ett par veckor sedan nu (innan blödde jag ju konstant)

Sen är hormoner inte bra för humöret nej, mina depressioner började efter jag satte in hormonspiralen så jag är så lycklig över att vara utan. Tack och lov att mannen snipp snippat så jag slipper allt vad prevmedel heter :)



Självförtroende, tja, skriv ner tre bra saker som du gjort/är varje kväll och sätt en lapp på spegeln med en massa komplimanger. Du är jättebra Sofie. Du är en snäll vän (som jag träffar för sällan) en bra mamma, du är jättesöt och du har en man som älskar dig för den du är. Du är toppen helt enkelt. Lite ego-boost ;)

KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela